E-mobility - str. 4 - RWE - EV - E-MOBILITY - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - ELECTRIC VEHICLE
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
drukuj stronę
poleć znajomemu

E-mobility

Nowe rynki

Silny wzrost nastąpi od 2015 roku

Akumulatory nadające się do zastosowań masowych mają pojawić się w 2010 roku. Od 2011 roku wielu liczących się producentów samochodów uruchomi po raz pierwszy seryjną produkcję samochodów elektrycznych. Szersza gama modeli spełniających zróżnicowane potrzeby klientów pojawi się według przewidywań na przełomie lat 2012/2013, a od 2015 roku przewiduje się znaczne skrócenie czasu potrzebnego na naładowanie akumulatorów. Wtedy będzie już dostępna infrastruktura stacji ładowania, powstająca początkowo w centrach dużych miast, ale po 2015 roku już i w mniejszych miasteczkach. Otoczenie również wymusi zmiany – Unia Europejska domaga się od producentów pojazdów radykalnego zmniejszenia ich emisji do roku 2020. Ten cel można ekonomicznie osiągnąć przez stosowanie napędów hybrydowych i pojazdów elektrycznych.

 

Energia z samochodu do sieci

Jazda samochodem elektrycznym, w przeciwieństwie do konwencjonalnych środków transportu, sprzyja ochronie klimatu i środowiska naturalnego. Samochód elektryczny ładowany energią wytwarzaną przez elektrownie wiatrowe może być rzeczywiście eksploatowany całkowicie bez emisji CO2.

Jednakże wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych, takich jak siła wiatru, jest uzależnione od zmiennej pogody. Gdy wieją silne wiatry, a pobór energii z sieci jest niski, nie da się optymalnie wykorzystać nadwyżek energii odnawialnej. Z drugiej strony zwiększony pobór energii z sieci, kiedy przydałaby się energia z wiatraków, czasami ma miejsce podczas kompletnej ciszy wiatrowej.

W przyszłości te wahania mogą być wyrównywane przez …. samochody elektryczne. Będą magazynowały energię, gdy będzie ona dostępna, a oddawały ją do sieci, gdy tam będzie potrzebna. Zaczną w ten sposób spełniać dotychczasową rolę elektrowni szczytowo-pompowych i pomogą w racjonalnym zagospodarowaniu okresowych nadwyżek mocy w sieci. To z kolei odciąży elektrownie, które będą mogły pracować z optymalną sprawnością. Jednocześnie nie ucierpi na tym możliwość przemieszczania się samochodami elektrycznymi. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom opracowywanym właśnie przez RWE we współpracy z międzynarodowymi partnerami naukowymi i biznesowymi, pojazd zawsze będzie podczas tego procesu gotowy do użytku. Zapewni to określenie minimalnego wymaganego poziomu naładowania akumulatora, zapewniającego swobodne korzystanie z samochodu w każdej chwili.

Czy wiesz, że...

  1. Dzięki wyposażeniu w silnik elektryczny, samochód elektryczny nie powoduje w czasie jazdy hałasu i nie emituje spalin?
  2. Całkowity bilans CO2 w wypadku samochodów elektrycznych, liczony od wytworzenia energii do jej wykorzystania na drodze, jest o do 50 procent korzystniejszy, niż w wypadku samochodów klasycznych? 1)
  3. Samochody elektryczne mają znacząco lepsze przyśpieszenie niż pojazdy z silnikami elektrycznymi o tej samej mocy, a modele sportowe przyspieszają „do setki” w około 5 sekund?
  4. Zasięg samochodów elektrycznych już sięga około 150 km, a przewiduje się że w niedalekiej przyszłości wzrośnie nawet do 350 km?
  5. Akumulatory nie muszą być zawsze ładowane do pełna, w każdej chwili można je podładować tylko częściowo?
  6. Nawet po pełnym naładowaniu akumulatorów pozostawienie ich podłączonych do sieci nie spowoduje ani uszkodzeń, ani kosztów dalszego poboru energii?
  7. Ładowanie akumulatorów w samochodach elektrycznych jest całkowicie bezpieczne przy każdej pogodzie?
  8. Akumulatory samochodu elektrycznego doładowują się podczas hamowania pojazdu i dotaczania się do pełnego zatrzymania (poprawnie nazywamy to odzyskiem energii)?
  9. Wiele znanych marek obecnie przygotowuje wprowadzenie na rynek samochodów elektrycznych, które nie będą ustępowały wygodą i budową pojazdom konwencjonalnym?
  10. RWE już buduje sieć uniwersalnych stacji elektroładowania, a ładowanie samochodów w domach też nie będzie problemem?
  11. Zapotrzebowanie na prąd w Niemczech wzrosłoby tylko o około 4 procent nawet, jeżeli 25% wszystkich samochodów w kraju jeździło na prąd?


1) Podstawa: średnia ze wszystkich nowozarejestrowanych samochodów w Niemczech w 2007 roku oraz struktura paliw energetycznych w Niemczech w 2007 roku do wytwarzania energii dla pojazdów elektrycznych o zużyciu energii 13,5 kWh/100 km; analiza typu „well-to-wheel”.

follow us in feedly
Średnia ocena:
 
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (6)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
eda
jezdzilam tym samochodem nic specjalnego
Brak obrazka
Niestety nie - wiem, że jedna z firm produkujących samochody elektryczne każe sobie płacić za jazdę testową
No avatar
Czy ktoś z obecnych na forum miał okazję jeździć takim samochodem? Jakie wrażenia?
No avatar
lol
dobry sposób na reklamę Twoja strona o tych samochodach czy kolegi??
No avatar
ja
większość poważnych firm "chce być na czasie". Zobaczymy jak będzie dalej się rozwijał przemysł elektrycznych samochodów. Osobiście jestem sceptycznie nastawiony ze względy na długi czas ładowania
No avatar
electric vehicle
W końcu RWE pokazuje się coraz częściej z dobrej strony. Osobiście proszę o więcej takich treści, są na czasie i mają przyszłość.
RWE Polska S.A.
ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41, Warszawa
tel.  +48 22 821 46 46
fax.  +48 22 821 46 47
www.rwe.pl
www.swiadomaenergia.pl
$nbsp;
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl