Farnell element14   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Rittal Sp. z o.o.   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna GRUPY Pojazdy elektryczne (EV) Samochody elektryczne w Polsce
REKLAMA
Przejdź do grup
REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce

Awatar użytkownika
Karol Lewandowski

Samochody z napędem elektrycznym coraz częściej można zobaczyć na naszych ulicach... Posiadacie? Jeździliście? Jak oceniacie rozwój tej branży w Polsce?

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Awatar użytkownika
Anna Wróblewska

Wydaje mi się że w tej chwili nie mam dobrej infrastruktury stacji ładowań aby rozwinąć przemysł samochodów elektrycznych. Kluczem do sukcesu tej technologii jest zwiększenie szybkości ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Awatar użytkownika
Łukasz Klepacky

przecież wtyczkowozy nie potrzebują do jeżdżenia infrastruktury, wystarczy domowe gniazdko 230V - dla chcącego nic trudnego ;)

jeśli chodzi o bariery upowszechnienia samochodów elektrycznych to z pewnością najważniejsza jest cena samych pojazdów, pytanie: dlaczego są takie drogie? to rzeczywista cena technologii czy kwestia nowości? nawet przy obecnych cenach benzyny Kowalski i tak będzie wybierał samochód spalinowy

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Brak awataru
Włodek

Niestety musimy przepłacić lobby naftowe i dlatego tak drogo.

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Awatar użytkownika
Michał Wiśniewski

A ja miałem okazje pojeździć Mitsubishi iMiEV i generalnie jestem zdumiony sprawnością tego silniczka w tym plastikowym pudełku :)

Na pierwszy rzut oka bardzo żwawo się rozpędza, co w sumie nie powinno dziwić bo na starcie silnik elektryczny ma maksymalny moment obrotowy (na odcinku poniżej 100m. osiągnął prędkość powyżej 50km/h :)

Może zadziwiać też kompaktowa budowa układu napędowego: silnik przekładnia główna umieszczone z tyłu i proste tylne zawieszenie.

Jednak układ nie jest bez wad-samochodzik, jako że jest to najniższy segment nie mieści za wiele baterii na swoim pokładzie, więc co za tym idzie, zasię nie poraża 160 km. na trasie przy wyłączonych odbiornikach prądu, 100km. średnio w cyklu mieszanym i tylko 60km. w mieście...

Pod znakiem zapytania pozostają: żywotność baterii oraz co z jej utylizacją, bo to ona stanowi lwią część kosztów zakupu, blisko 160.000,- 

Jednak nie mogę bliżej odnieść się do konkretów, ponieważ nie miałem żadnego szkolenia produktowego - może ktoś będzie mógł uzupełnić ten temat...

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Awatar użytkownika
Maciej Kurzyk

Ostatnio na energetabie widziałem stacje ładowania Schracka. Z tego co obserwuję większe koncerny takie jak wspomniany Schrack, Schneider Electric czy ABB już inwestują w technologie ładowania i magazynowania energii dla samochodów elektrycznych.

cytuj zgłoś nadużycie
Brak awataru
august
Łukasz Klepacky
 

jeśli chodzi o bariery upowszechnienia samochodów elektrycznych to z pewnością najważniejsza jest cena samych pojazdów

musisz zweryfikować wiedzę w temacie, przecież sam wicepremier Pawlak radzi aby przesiadać się do samochodów elektrycznych, żeby obniżyć koszty transportu ;)

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,11050764,Pawlak__Niech_kierowcy_przesiada_sie_do_komunikacji.html

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Brak awataru
Doradca Instytutu Ochrony Środowiska
Anna Wróblewska
 

Wydaje mi się że w tej chwili nie mam dobrej infrastruktury stacji ładowań aby rozwinąć przemysł samochodów elektrycznych. Kluczem do sukcesu tej technologii jest zwiększenie szybkości ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych

Do 2020 roku infrastruktura związana z punktami ładowania pojazdów elektrycznych znacznie się powiększy, gdyż ma powstać około 6,5 tysiąca takich stanowisk. Z całą pewnością ułatwi to aktualnym i przyszłym posiadaczom aut elektrycznych ich użytkowanie w miastach.

Tomek,Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska.pl

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Brak awataru
Doradca Instytutu Ochrony Środowiska
Maciej Kurzyk
 

Ostatnio na energetabie widziałem stacje ładowania Schracka. Z tego co obserwuję większe koncerny takie jak wspomniany Schrack, Schneider Electric czy ABB już inwestują w technologie ładowania i magazynowania energii dla samochodów elektrycznych.

Owszem, coraz więcej koncernów paliwowych ma zamiar dodać do swojej oferty właśnie stacje ładowania pojazdów elektrycznych dzięki czemu podróżowanie nawet na długie dystanse nie będzie dla nikogo kłopotliwe. Co więcej czas ładowania akumulatorów to około 30 minut do uzyskania 70-80% naładowania. 

Tomek,

Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska.pl

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Brak awataru
Doradca Instytutu Ochrony Środowiska
Karol Lewandowski
 

Samochody z napędem elektrycznym coraz częściej można zobaczyć na naszych ulicach... Posiadacie? Jeździliście? Jak oceniacie rozwój tej branży w Polsce?

Aktualnie jest to najszybciej rozwijająca się branża, a trend na pojazdy elektryczne wciąż rośnie. W Naszym kraju w przeciągu 7 lat liczba pojazdów jedynie elektrycznych wzrosła o 553 auta. Warto pamiętać, że auta na prąd to nie tylko oszczędność na "paliwie" ale także ekologia.

Tomek,

Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska.pl

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
odpowiedz
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl