Zmiana cen energii w Vattenfall - CENNIK VATTENFALL
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Zmiana cen energii w Vattenfall
drukuj stronę
poleć znajomemu

Zmiana cen energii w Vattenfall

Zmiana cen energii w Vattenfall
Vattenfall od 1 lutego 2010 zmienia ceny energii elektrycznej.
Ceny energii elektrycznej w taryfie spadają o 1,92 % (tj. 5 zł/ MWh). Równocześnie wprowadzana jest miesięczna opłata stała w wysokości 4,15 zł/mc.


Typowy Klient zużywający rocznie 2 000 kilowatogodzin (kWh) zapłaci w taryfie za energię elektryczną 3,13 zł miesięcznie więcej niż dotychczas. W przypadku Klientów o zużyciu powyżej średniej tj. 5 000 kilowatogodzin (kWh) wzrost ten wyniesie 1,61 zł/mc. Natomiast klienci o dużym zużyciu, tj. powyżej 11 000 kilowatogodzin (kWh) zapłacą mniej o 1,44 zł/mc.

Vattenfall równocześnie oferuje szereg produktów, które nie tylko gwarantują niezmienność ceny w trakcie trwania umowy, ale także oszczędności finansowe w stosunku do standardowej taryfy. Cena energii elektrycznej w produktach jest niższa od stawek w taryfie nawet o 2,44 zł/MWh.

Wzrost cen energii elektrycznej jest skutkiem rosnących obowiązkowych ilości zakupu energii ze źródeł odnawialnych i kogeneracji. Zmiana 2009 r. vs 2010 r. wynosi odpowiednio: 8,7% vs 10,4% dla tzw. energii „zielonej – źródła odnawialne”, 20,6% vs 21,3% dla energii „czerwonej – kogeneracja z węgla ” i 2,9% vs 3,1% dla energii „żółtej – kogeneracja z gazu“. Prezentowane ceny są odzwierciedleniem sytuacji panującej na rynku hurtowym, gdzie dokonywane są transakcje zakupu energii elektrycznej.
Grzegorz Lot dyrektor ds. sprzedaży i marketingu

„Nasze ceny energii odzwierciedlają sytuację panującą na rynku hurtowym, gdzie dokonujemy zakupów. Pół roku temu udało nam się obniżyć ceny. Tym razem jest inaczej, na co główny wpływ mają koszty zakupu energii ze źródeł odnawialnych oraz kogeneracji. Aby zmiana cen była jak najmniej dotkliwa dla naszych Klientów, wprowadzona została opłata stała, szereg tańszych produktów oraz program optymalizacji zużycia energii. Wszystko to powinno sprawić, że nasi klienci będą ze spokojem patrzyli na kolejny rok”.
Dla typowych gospodarstw domowych opłaty za energię elektryczną oraz łączny rachunek za energię i usługi dystrybucyjne zmieniają się odpowiednio o:


Odbiorca o rocznym zużyciu energii elektrycznej 2 000 kWh:

  • opłata za sprzedaż energii elektrycznej wzrośnie miesięcznie o 3,13 zł, tj. o 5,92%
  • łączny rachunek za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej wzrośnie miesięcznie o 4,26 zł tj. o 4,92 %


Odbiorca o rocznym zużyciu energii elektrycznej 5 000 kWh:


  • opłata za sprzedaż energii elektrycznej wzrośnie miesięcznie o 1,61 zł, tj. o 1,21%
  • łączny rachunek za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej wzrośnie miesięcznie o 3,68 zł tj. o 1,85 %


Odbiorca o rocznym zużyciu energii elektrycznej 11 000 kWh:
  • opłata za sprzedaż energii elektrycznej spadnie miesięcznie o 1,44 zł, tj. o -0,50 %
  • łączny rachunek za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej wzrośnie miesięcznie o 2,52 zł tj. o 0,60 %


Grzegorz Lot dyrektor ds. sprzedaży i marketingu


„Szeroka gama produktów i usług to nasza odpowiedź na oczekiwania Klientów. Już dziś 20% odbiorców Vattenfall korzysta z zaproponowanych nowoczesnych rozwiązań. Naszym celem jest posiadanie oferty, w której każdy z Klientów znajdzie rozwiązanie odpowiednie dla siebie. Liczymy także, że atrakcyjna cena oraz ciekawe produkty zachęcą nowych Klientów z całej Polski do nawiązania współpracy z Vattenfall”.

Klienci mogą korzystać z wielu propozycji. Najciekawsze produkty to te, które są nie tylko tańsze od taryfy, ale dają gwarancję niezmienności ceny energii, możliwość wyboru terminu płatności, są także łatwe w wyborze i gwarantują wysoki komfort użytkowania:

  • produkt Klasyczny – Klient zapłaci mniej niż w taryfie i nadal korzysta z dotychczasowych metod otrzymywania i płacenia rachunków.
  • produkt On-line Standard – oferuje ceny niższe niż w taryfie, a Klient otrzymuje rachunek na swój e-mail. Teraz w promocji.
  • produkt Zielony – dla Klientów, którzy chcą wnieść swój wkład w ochronę środowiska.


Ponadto oferujemy Telerachunek – korzystając z tego produktu Klient rozlicza się według odczytu licznika podawanego, co miesiąc lub co dwa miesiące.


Grzegorz Lot dyrektor ds. sprzedaży i marketingu

„Produkt On-line Standard to rozwiązanie, które zdecydowanie rekomenduję. Wybór tej oferty nie tylko daje oszczędność czasu i pieniędzy, ale także przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego. Klient wybierający tę propozycję do końca stycznia, w porównaniu do taryfy, oszczędza ponad 40% na miesięcznej opłacie stałej podczas trwania umowy (tj. 1,77 zł/mc). Równocześnie Klient uzyskuje gwarancję, że cena energii pozostanie niezmienna do końca 2010 r. Oczywiście najważniejszą zaletą tej oferty jest rozliczenie za pomocą faktury elektronicznej.”

Tradycyjnie proponujemy Klientom udział w szeregu inicjatyw, które z jednej strony mają wesprzeć efektywne wykorzystanie energii, z drugiej zaś strony chronić środowisko naturalne. Tym razem przygotowane zostały następujące propozycje:
Promocyjne świetlówki w sklepach Praktiker

Od 11 stycznia ruszyła akcja sprzedaży świetlówek kompaktowych Philips. Klienci Vattenfall otrzymają z przesyłką pocztową specjalny kupon uprawniający do skorzystania z promocji w wybranych sklepach Praktiker. Dotychczas nasi klienci dzięki staraniom firmy kupili 209 tysięcy energooszczędnych źródeł światła oszczędzając energię, pieniądze oraz redukując emisję CO2.

Porada SMS

Od stycznia do końca kwietnia każdy Klient może otrzymać poradę, na telefon komórkowy, jak zaoszczędzić energię. Wystarczy wysłać SMS pod nr 7138 z hasłem „porada”. Koszt wysłania SMSa wynosi 1zł+VAT . Cały dochód jest przeznaczony na akcję ratowania śląskich kasztanowców. Trzech z uczestników konkursu, którzy wyślą największą liczbę SMSów otrzyma bezpłatny przegląd wykorzystywanych w domu urządzeń pod kątem ich energochłonności. Klient, który wyśle największą liczbę SMSów otrzyma dodatkowo możliwość wymiany jednego urządzenia na energooszczędne o wartości 3000 zł.

Ratujemy śląskie kasztanowce


W ramach akcji szczepień kasztanowców w 2009 roku zaszczepiliśmy wspólnie z Philips prawie 1000 drzew na Śląsku. W akcji wzięły udział urzędy miast: Tychy, Zabrze, Bytom, Chorzów i Katowice. Włączyli się do niej także uczniowie 55 śląskich szkół. W roku 2010 mamy zamiar kontynuować program leczenia kasztanowców i zaszczepić kolejny 1000 drzew.

Nowe informacje na temat oszczędzania energii


Na stronie www.vattenfall.pl uruchomiliśmy nową sekcję „oszczędzanie energii”.
Można w niej znaleźć pożyteczne informacje dla firm i gospodarstw domowych. Serwis został wzbogacony o nowy test na energochłonność. Każdy, kto odpowie na kilka pytań, może także dowiedzieć się jak nie marnować energii.

Grzegorz Lot dyrektor ds. sprzedaży i marketingu

„Wierzymy, że wspólnie z naszymi Klientami, jesteśmy w stanie robić wielkie rzeczy. Uratowanie 1000 kasztanowców, które kolejny raz zakwitną w maju jest jednym z takich przykładów, o którym nie tylko słyszymy, ale widzimy bezpośrednio na naszych ulicach”.

* Wszystkie ceny podane w informacji prasowej są cenami brutto i dotyczą grupy taryfowej G11 dla Klientów wyposażonych w licznik jednofazowy.

Vattenfall
follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
jfk65
"Klient wybierający tę propozycję (On-line - przyp. aut.) do końca stycznia, w porównaniu do taryfy, oszczędza ponad 40% na miesięcznej opłacie stałej podczas trwania umowy (tj. 1,77 zł/mc).".



Bzdura. Próbowałem konfiguratora oferty, który znajduje się na stronie Vattenfalla z opcją płacenia co dwa miesiące (tak jak czynię to do tej pory). Całodobowa cena energii co prawda niższa bo 0,3090 za kWh, ale opłata za wariant dwumiesięczny wynosi 4,21 zł zamiast 4,15 zł (brutto)! Skalkulowałem sobie roczny koszt i wyszło, że w tej nowej "fantastycznej" ofercie zapłacę 1044 zł, a według taryfy od lutego zapłacę 1051 zł. I gdzie tu oszczędności? Dycha na rok? I gdzie 40% niższa opłata kiedy de facto jest wyższa? Jedyny kto oszczędza to Vattenfall bo w opcji on-line nie musi wysyłać pocztą papierowych rachunków i tym samym oszczędza na usługach pocztowych!



PS. Małym drukiem w warunkach oferty jest napisane że cena energii jest stała, ale nie dotyczy to pozostałych opłat - więc gdy zajdzie potrzeba to podniosą inne opłaty pozostawiając cenę energii na tym samym poziomie. Zawsze znajdzie się wyjście żeby "orżnąć" klienta...
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl