Polacy na Google Online Marketing Challenge - POZYCJONOWANIE - SEM - GOOGLE ONLINE MARKETING CHALLENGE - MARKETING
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Polacy na Google Online Marketing Challenge
drukuj stronę
poleć znajomemu

Polacy na Google Online Marketing Challenge

Polacy na Google Online Marketing Challenge

Jak efektywnie promować się w internecie i jak powinna przebiegać skuteczna kampania reklamowa wiedzą już studenci Informatyki Stosowanej Wydziału Fizyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM). Trzy drużyny reprezentujące uczelnię wzięły udział w międzynarodowym konkursie Google Online Marketing Challenge 2010. Najlepsza z nich znalazła się wśród pięciu najlepszych zespołów tzw. strefy EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Dwa pozostałe znalazły się w światowym "Top 100". 

Jak wyjaśnia opiekun drużyn z Wydziału Fizyki UAM dr Wojciech Czart, uczestnicy konkursu przez kilka miesięcy przygotowali się do trzytygodniowej kampanii marketingowej - dla wybranej firmy - w oparciu o narzędzie Google Adwords.

"Udział w konkursie dał studentom doskonałą okazję skonfrontowania zdobytych na uczelni umiejętności w starciu z profesjonalistami prowadzącymi kampanie marketingowe dla konkurujących na rynku firm" - wyjaśnił dr Czart.

W zespole, który znalazł się w gronie światowej finałowej piętnastki "Final 15" ("Top 5" regionu EMEA) znaleźli się: Mateusz Turkiewicz, Michał Dzięcielski, Hanna Michalska. Studenci przeprowadzili efektywną kampanię marketingową dla sklepu internetowego MultimedialnaSzkola.pl firmy Audio Market.

"Z szerokiego asortymentu systemów multimedialnych oferowanych przez firmę, studenci opracowywali strategie kampanii dla poszczególnych typów produktów m.in. tablic interaktywnych czy projektorów multimedialnych" - powiedział dr Czart.

Pozostałe dwa zespoły z Wydziału Fizyki UAM, które znalazły się w grupie światowego "Top 100" przygotowały kampanie reklamowe dla firm zajmujących się sprzedażą sprzętu AGD (www.Selgar.pl) oraz wykonawstwem i konserwacją instalacji elektrycznych (Elnis.pl). W pierwszym zespole znaleźli się Tomasz Bartyzel, Tomasz Kubera, Marcin Klawitter, Krzysztof Ratajczyk. Członkami drugiego byli Karol Osuchowski, Arkady Gąsiorowski, Sergiusz Przybylski, Szymon Zimorski.

"Do uczestnictwa w konkursie zachęcił nas Bartosz Berliński - absolwent kierunku Informatyki Stosowanej Wydziału Fizyki UAM, który bronił na naszym wydziale pracę magisterską pt. +Pozycjonowanie i optymalizacja stron www w wyszukiwarkach internetowych+. Dziś jest uznanym specjalistą w zakresie SEM, czyli marketingu w wyszukiwarkach" - wyjaśnia dr Czart.

Studenci IS Wydziału Fizyki UAM do Google Online Marketing Challenge przygotowywali się w ramach cyklu zajęć monograficznych "Technologie e-commerce - marketing internetowy" prowadzonych przez dwa semestry dla studentów IV i V-go roku.

"Od samego początku w procesie nauki założono, że lepiej współpracować niż współzawodniczyć" - powiedział opiekun drużyn z UAM. Dlatego - mimo pracy nad różnymi firmami - członkowie wszystkich zespołów do momentu startu kampanii tworzyli jedną dużą drużynę.

"Ze względu na brak większych doświadczeń marketingowych strategia prowadzenia kampanii oparta była na doskonałym poznaniu możliwości narzędzi i przerzuceniu wielu decyzji z zespołu marketingowego na samych klientów" - wyjaśnił dr Czart. Na podstawie decyzji odwiedzających witrynę studenci sukcesywnie optymalizowali prowadzoną kampanię.

W jaki sposób studenci skorzystają na udziale w międzynarodowym konkursie? Dr Czart wyjaśnił, że w ubiegłym roku studenci IS Wydziału Fizyki, których zespół dotarł do światowego "Top 150" otrzymali od Google imienne certyfikaty potwierdzające zajętą pozycję i umiejętności. Prawdopodobnie również w tym roku studenci otrzymają imienne certyfikaty z Google.

"Ze względu na brak wykwalifikowanych specjalistów z zakresu przygotowywania i zarządzania internetowymi kampaniami marketingowymi absolwenci uczelni wyższych, którzy odnieśli sukces w konkursie są bardzo poszukiwani na rynku pracy. Z pięciu naszych studentów, którzy brali udział w zeszłorocznym konkursie czterech zajmuję się obecnie zawodowo marketingiem internetowym. Zatrudnieniem członków tegorocznych zespołów już jest zainteresowana firma Sunrise System" - wyjaśnił dr Czart.

***

Organizatorzy konkursu Google Online Marketing Challenge podzielili świat na trzy regiony: EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), Ameryki (obie ameryki), APAC (Azja-Pacyfik). Specjalny algorytm stworzył ranking 150 czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny, a także aktywności na stronie. Zgłoszenia 15 najlepszych zespołów poddano ostatecznej ocenie jury. 

Zwycięzcą strefy EMEA tegorocznej edycji konkursu jest zespół Szkoły Głównej Handlowej. Światowym zwycięzcą w tym roku został zespół z Western University z Australii.

W zwycięskim zespole znaleźli się: Barbara Feliszek, Aleksandra Puchta, Antoni Rościszewski, Piotr Miąskiewicz i Marek Pyra. Wśród najlepszych drużyn w strefie EMEA znalazła się również drużyna z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W ramach konkursu uczestnicy musieli nawiązać współpracę z lokalną firmą i opracować dla niej skuteczną kampanię marketingową w internecie. Polscy laureaci opracowali kampanię dla jednej ze szkół tańca.

"Dzięki udziałowi w konkursie zdobyliśmy wiedzę i umiejętności pozwalające tworzyć profesjonalne kampanie z wykorzystaniem najnowszych trendów w marketingu wyszukiwarek" - powiedział Antoni Rościszowski z SGH.

"Zajęcie pierwszego miejsca wśród wszystkich drużyn Starego Kontynentu drugi raz z rzędu przez kolejną grupę studentów SGH jest dowodem na to, że umiejętności praktyczne i wiedza naszych studentów cały czas utrzymują się na najwyższym światowym poziomie" - uważa wykładowca SGH i opiekun zespołu Marcin Dudek.

Jak zapewnił, zespół wywiązał się z zadania znakomicie i został bardzo wysoko oceniony przez praktyków marketingu internetowego jak i przez wykładowców akademickich z różnych zakątków świata.

Zespoły uczelniane otrzymały ekwiwalent 200 dolarów z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords. Studenci musieli przygotować strategię kampanii, przeprowadzić ją, a następnie przeanalizować wyniki i przedstawić firmie rekomendacje działań w przyszłości.

Zespoły miały trzy tygodnie na wdrożenie strategii, która mogła być projektowana od stycznia tego roku. Później musiały przesłać raport o kampanii do międzynarodowego jury składającego się z autorytetów akademickich z renomowanych uczelni na świecie.

Specjalny algorytm stworzył ranking 150 czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny, a także aktywności na stronie. Zgłoszenia 15 najlepszych zespołów poddano ostatecznej ocenie jury.

"Przy tworzeniu kampanii, zespoły z Polski wykazały się ogromną wiedzą teoretyczną i praktyczną. Polska jest krajem, z którego najwięcej zespołów dostało się do grona finalistów. Widać, jak dobrą pracę w tym zakresie wykonały polskie uczelnie, czego najlepszym przykładem jest warszawskie SGH, które zostało zwycięzcą konkursu w regionie EMEA już drugi rok z rzędu" - powiedział organizator konkursu Alex Gibelalde.

Juror konkursu Larry Neale, tłumacząc tajemnice sukcesu polskiego zespołu, powiedział, że studenci SGH stworzyli kreatywną kampanię dla szkoły tańca i zapewnili klientowi pożądane rezultaty. "Zespół składa się z osób o różnych zainteresowaniach, co nie przeszkodziło im w bardzo owocnej współpracy i dobrym wykorzystaniu czasu przeznaczonego na przygotowanie kampanii" - wyjaśnił.

Konkurs Online Marketing Challenge jest obecnie jednym z największych na świecie konkursów uniwersyteckich - w rywalizacji udział wzięło 3 tys. zespołów z 65 krajów. 12 miesięcy temu, w drugiej edycji, 2187 zespołów reprezentowało 57 państw.

 

PAP - Nauka w Polsce

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl