Nowe baterie do tanich samochodów elektrycznych - SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY - MIT - YET-MING CHIANG - M24 - A123 SYSTEMS - BATERIE DO POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH - ARPA-E
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Nowe baterie do tanich samochodów elektrycznych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Nowe baterie do tanich samochodów elektrycznych

Nowe baterie do tanich samochodów elektrycznych

Nowy startup stawia sobie za cel pokonanie największej blokady upowszechnienia samochodów elektrycznych - kosztu akumulatorów niezbędnych do produkcji pojazdów.

Firma o nazwie 24M powstała po wydzieleniu się z dużej firmy zajmującej się produkcją baterii o nazwie A123 Systems. Za zadanie postawiła sobie opracowanie nowego typu baterii bazujących na badaniach Yet-Ming Chianga, profesora materiałoznawstwa na MIT - również założyciela A123 Systems. 

Naukowiec twierdzi, że projekt baterii jest w stanie obciąć 85% dotychczasowych kosztów.

Zestaw akumulatorów w przeciętnym samochodzie elektrycznym nierzadko kosztuje ponad 10000$. Redukując ten koszt możemy uczynić samochody elektryczne konkurencyjnymi do spalinowych jednostek.

Firmę finansowo wspierają udziałowcy z venture capital kwotą 10mln$ oraz ARPA-E (Advanced Research Projects Agency-Energy) kwotą 6mln$.

A123 Systems ma blisko współpracować z M24, jest też jej udziałowcem. Nazwa M24 pochodzi od "24 molar" nawiązującego do poziomu gęstości materiału, o której Chiang mówi, ze jest "technicznie istotna"  dla firmy.

Chiang nie chce dużo mówić o szczegółach nowej baterii - nawet o materiałach, z których ma być wykonana. Wspomina natomiast, że wykorzystać mają zamiar "semisolid" - półstałe stany skupienia materiałów przechowujących energię w miejscu stałych fizycznie materiałów, z których wykonywane są elektrody w dzisiejszych bateriach. Nowe baterie mają łączyć najlepsze właściwości konwencjonalnych baterii, ogniw paliwowych i elementów zwanych bateriami przepływowymi, a pomijać mają wady poszczeglnych technologii.

Zaletą baterii litowo-jonowych jest to, że materiał elektrod może przechowywać duże ilości energii, ale ich konstrukcja wymaga dużej objętości akumulatora, a proces technologiczny zwiększa wagę baterii. W typowych bateriach - akumulatorach tylko połowa obudowy to magazyn energii reszta to materiały pomocnicze. - To problemy z którymi borykałem się przez ostatnie 4 lata - mówi Chiang.

Zredukowanie ilości wykorzystywanych materiałów nie jest proste. Aby osiągnąć dużą wydajność elektrod materiały muszą być podzielone na bardzo cienkie warstwy rozdzielone folią, która zajmuje dużo miejsca wewnątrz.

Ogniwa paliwowe nie są obarczone tym problemem. Materiał przechowujący energię przechodzi przez membrany, które ułatwiają ujście energii.

Problemem w ogniwach paliwowych jest to, że ładowanie odbywa się przez uzupełnienie nośnika energii, a nie przyłączenie źródła zasilania, co znacznie ułatwiłoby sprawę. 

Chiang zapewnia, że nowy design może pracować z szerokim zakresem materiałów chemicznych używanych w bateriach. Jak dotąd pracuje nad koncepcyjnym modelem urządzenia, który był konieczny aby uzyskać pomoc z ARPA-E. Szacuje się, że pierwszy system w oparciu o jego najnowszą technologię powstanie w ciągu najbliższych 5 lat.

technologyreview.com

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl