Studenci zbudowali elektryczny samochód, który nie wymaga ładowania - SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY - STUDENCI - NIEMCY - KARLSRUHE - E-QUICKIE
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Studenci zbudowali elektryczny samochód, który nie wymaga ładowania
drukuj stronę
poleć znajomemu

Studenci zbudowali elektryczny samochód, który nie wymaga ładowania

Studenci zbudowali elektryczny samochód, który nie wymaga ładowania
fot. E-Quickie

Nowe technologie bezprzewodowego zasilania pojawiają się w dzisiejszych czasach w praktycznych aplikacjach coraz częściej. Wykorzystując tą technologię zespół studentów z Niemiec z Uniwersytetu w Karlsruhe zbudował pierwszy pojazd zasilany energią elektryczną, który nie wymaga ładowania akumulatorów z sieci energetycznej. Pojazd porusza się po specjalnym torze kondukcyjnym i na zasadzie indukcji elektrycznej otrzymuje energię niezbędną do zasilenia silnika elektrycznego. Fakt zainstalowania małej baterii w pojeździe wynika z jej funkcji buforującej, dzięki której silnik otrzymuje ustabilizowane napięcie bez chwilowych wahań w momentach gdy pojazd zboczy ze specjalnego toru.

Tor kondukcyjny został zbudowany przez firmę SEW-Eurodrive z Bruschal. Komponenty samochodu jak i on sam zostały stworzone przez zespół14 studentów przy użyciu włókien węglowych i innych zaawansowanych technologicznie materiałów. Design pojazdu został przetestowany przez symulator komputerowy "virtual wind channel" zanim rozpoczęto składanie pojazdu.

 

Samochód przypomina lezący rower z kierowcą wewnątrz kapsuły. Wazy zaledwie 60kg co jednak nie satysfakcjonuje zespołu, który chce tą masę zredukować do 40kg. Profesor Inżynierii mechanicznej i mechatroniki -Jürgen Walter -podkreśla, że celem zespołu jest stworzenie pojazdu charakteryzującego się stosunkiem masy kierującego do masy pojazdy w proporcji 2:1 gdzie większość współczesnych samochodów posiada ten stosunek mas na poziomie 1:10 - 1:15.

Niska masa pojazdu pozwala na rozwinięcie prędkości 50km/h przy użyciu silnika elektrycznego o mocy 2kW. Samochód pokonał 40 okrążeń toru kondukcyjnego o długości 222m każde. Tor ma być wielokrotnie wykorzystywany do testowania usprawnionych przyszłych wersji E-Quickie. Planowane są również jazdy do mieszczącego się w pobliżu uniwersytetu zamku a nawet do kampusu uniwersyteckiego w mieście.

Profesor podkreśla że technologia użyta w pojeździe nie jest niczym nowym, jednak w dość wąskim zakresie jest stosowana we współczesnych rozwiązaniach energetycznych.

Karlsruhe University of Applied Sciences

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl