GM podwoi pojemność i obniży ceny akumulatorów Chevroleta Volt - ARGONNE - SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY - BATERIA - AKUMULATOR - LABORATORIUM - PATENT - VOLT - CHEVROLET VOLT - GENERAL MOTORS
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności GM podwoi pojemność i obniży ceny akumulatorów Chevroleta Volt
drukuj stronę
poleć znajomemu

GM podwoi pojemność i obniży ceny akumulatorów Chevroleta Volt

GM podwoi pojemność i obniży ceny akumulatorów Chevroleta Volt
źródło: http://www.chevrolet.com/volt/

General Motors opatentowało materiały opracowane w dziale energetyki Argonne National Laboratory (ANL), które posłużą do budowy baterii i elektrod w nowej generacji elektrycznego Chevroleta Volt oraz innych samochodach koncernu. Są to mieszaniny tlenków metali, dzięki którym może zostać poprawione zostało bezpieczeństwo i wytrzymałość baterii przy jednoczesnym podwojeniu ich pojemności. Mówi się także o redukcji kosztów dzięki stosowaniu mniejszych zestawów baterii.

Cena jest największym hamulcem popularyzacji samochodów z napędem elektrycznym, które coraz częściej pojawiają się w ofertach producentów. Produkowany przez GM Volt ma obecnie zasięg 56km/ładowanie. Dodatkowo wyposażony jest w silnik spalinowy na dłuższe wyprawy. Samochód kosztuje niestety ponad dwukrotnie więcej niż tradycyjny samochód podobnych rozmiarów i tej samej klasy, głównie ze względu na wysoki koszt akumulatorów. Wykorzystując bardziej wydajne baterie, producent może zmniejszyć ich objętość, redukując tym samym koszt całkowity pojazdu.

Aktualny model Volta używa baterii litowo-jonowych, w których katody zostały wykonane z litu manganu. GM opatentowało materiał pokrywający katodę zawierający nikiel, lit, mangan i kobalt. Materiał posiada oba komponenty: aktywny, gdzie jony litu przemieszczają się podczas ładowania i rozładowywania baterii oraz nieaktywny wspomagający stabilizację materiału aktywnego i wydłużający tym samym żywotność baterii. Nowy materiał posiada wysoką gęstość, ponieważ musi on spełniać swoje funkcje przy wyższych napięciach niż to, pod którym muszą pracować elektrody.

Aby zwiększyć pojemność baterii GM i ANL (pracujące niezależnie) modyfikują niklowo-manganowo-kobaltowy materiał na kilka sposobów - poinformował kierujący projektem Jeff Chamberlai z Argonne National Laboratory.

Po pierwsze zmieniają względne proporcje pierwiastków metalicznych aby stworzyć materiał zdolny do pomieszczenia większej ilości jonów litu. Po drugie aktywują niektóre nieaktywne komponenty dzięki uwalnianiu jonów litu z nieaktywnego materiału, które mogą przemieszczać się pomiędzy katodą i anodą.

technologyreview.com

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl