Szybkie i bezpłatne ładowanie samochodu elektrycznego w Warszawie - RWE - WARSZAWA - EV - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - E-MOBILITY - STACJE ŁADOWANIA
Farnell, An Avnet Company   Phoenix Contact Sp. z o.o.   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Szybkie i bezpłatne ładowanie samochodu elektrycznego w Warszawie
drukuj stronę
poleć znajomemu

Szybkie i bezpłatne ładowanie samochodu elektrycznego w Warszawie

Szybkie i bezpłatne ładowanie samochodu elektrycznego w Warszawie

Już 10 dwugniazdkowych punktów szybkiego ładowania samochodów elektrycznych funkcjonuje w Warszawie. Sześć razy szybciej niż dotychczas można ładować samochody elektryczne. Mobilność elektryczna to jazda w ciszy, brak emisji CO2 z pojazdu i niższe koszty.

W Warszawie uruchomionych zostało 10 punktów szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Słupki, przypominające małe parkomaty, to punkty szybkiego ładowania o mocy do 22 kW. Punkty są bezpłatne i ogólnodostępne: obecnie ich finansowanie oraz pokrycie kosztów energii zapewnia RWE. Dziewięć z dziesięciu nowych stacji zapewnia szybkie ładowanie.

W każdym takim punkcie w ciągu niespełna godziny (przy baterii 15 kWh ładowanie od 0-100% zajmuje 40 min.) można do pełna naładować akumulatory samochodu elektrycznego. W standardowym gniazdku ładowanie baterii do pełna trwa około sześciu godzin.  Ładowanie do pełna samochodu z baterią 15kWh wyczerpaną do połowy trwa około 20 minut.

Gdzie można ładować?

Punkty ładowania zostały rozplanowane w taki sposób aby ułatwić komunikację użytkownikom niskoemisyjnych samochodów. Elektryczny samochód można bezpłatnie naładować obecnie między innymi w okolicach Pałacu Kultury i Nauki (obok Kinoteki i Sali Kongresowej), przy ul. Pięknej, Rychlińskiego, Nieświeskiej.

Projekt RWE i Warszawy to kolejny element budowy  w stolicy warunków dla funkcjonowania ekologicznego transportu prywatnego i publicznego. Projekt ma charakter pilotażowy. Dopiero informacja o faktycznym zapotrzebowaniu pozwoli nam realnie planować dalsze działania, umacniające pozycję Warszawy jako lidera polskich miast w działaniach na rzecz efektywności energetycznej i ochrony klimatu. Stolica - angażując się w działania na rzecz elektrycznego transportu – wypełnia też postanowienia wynikające z uchwalonych dokumentów odnośnie efektywności energetycznej i ochrony klimatu, m.in. Porozumienia Burmistrzów o redukcji emisji CO2 czy Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 r.

Mapa lokalizacji stacji ladowania RWE w Warszawie

Ciche i czyste miasto

Proces ładowania samochodu elektrycznego jest bardzo prosty i sprowadza się do podłączenia odpowiednio dostosowanego samochodu elektrycznego do punktu ładowania. W każdym ze słupków są dostępne dwa gniazda ładowania. Ładowanie można przerwać w każdej chwili i rozpocząć je na nowo w innej lokalizacji.

Mobilność elektryczna przyczyni się do podniesienia komfortu życia w mieście. Transport samochodami elektrycznymi jest tańszy niż samochodami konwencjonalnymi, cichszy i przyczynia się w mniejszym stopniu do emisji CO2 do atmosfery. Koszt energii potrzebnej do przejechania 100 km samochodem elektrycznym to około 7 złotych. W przypadku takiego samego pojazdu, ale wyposażonego w napęd spalinowy, cena ta rośnie pięciokrotnie. Samochody elektryczne są również bardziej ekonomiczne; w przeciwieństwie do swoich spalinowych odpowiedników, w mieście zużywają mniej energii niż na trasie. Silnik nie pracuje podczas postoju w korku, poza tym podczas hamowania (np. przed światłami) energia nie jest tracona, tylko odzyskana trafia z powrotem do akumulatora.

Bezpieczeństwo

Inteligentny system rozpoznawania samochodu zapewnia bezpieczeństwo, szczególnie istotne przy wyższym niż standardowo napięciu; prąd zaczyna płynąć dopiero po rozpoznaniu czy na końcu kabla podłączony jest samochód.

Nieuchronna przyszłość

Samochody elektryczne są bardziej ekonomiczne w eksploatacji od spalinowych (większa sprawność napędu/znacznie niższy koszt przejechania 1 kilometra), a jednocześnie mniej obciążają środowisko. Nawet biorąc pod uwagę, że elektrownie w Polsce wciąż zasilane są głównie węglem, zastępowanie aut spalinowych elektrycznymi prowadzi do zmniejszenia łącznej emisji gazów cieplarnianych, a także innych szkodliwych substancji, oraz do obniżenia poziomu hałasu na ulicach. Przewaga ekologiczna prądu nad ropą czy benzyną będzie się jeszcze zwiększać w miarę jak coraz więcej energii elektrycznej w Polsce będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych.

Punkt ładowania EV RWE Warszawa Pałac kultury e-mobility

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (3)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
mlody
gdzie sa nowe stacie Ladownia samochodow elektrycznych warszawie w gminie wawre po bylej stacji paliw przy salonie forada , i anin , kajki ulica bronislawa czecha las , gdzie sa te stacje RWE o mocy 22 kwh wlasnie , w milosna stara przy ulicy trakt brzeski , w gminie wesola przy urzedzie miasta wlanie czy w miejscowosci zakret na stacji paliw orlenu i bipi stacja paliw terz niema pora aby readni warszawy ryszli swoje cztery litery ze stolkow i zaczeli dzialac na zecz kierowcow aut elektrycznych warszawie i mazowszu calym z wojweoda mazowieckim wrescie przed wyborami , mogli bycos zrobic dobrego dla ludzi posjadajacy samochody elektryczne warszawie i mazowszu calyum ...
No avatar
Luki
do spec: Bzdury piszesz. Szybie ładowanie pojazdu polega na tym, że ładowarka jest wbudowana w "słupek" a nie w pojazd. Słupek komunikuje się z pojazdem i ma bezpośrednie połączenie ze stykami akumulatorów.
No avatar
spec
jakie szybkie ładowanie? można mówić i robić ludziom wodę z mózgu, ale bez przesady!!! zainstalowanie gniazda 63A (o ile takie w ogóle zostało zainstalowane, bo produkuje je tylko jedna firma i nie jest to akurat ta, którą wykorzystuje RWE) nie rozwiązuje problemu, skoro ładowarki instalowane w samochodach mają moc max. 10kW, więc w zupełności wystarcza gniazdo32A. Oczywiście można szybciej ładować, jeżeli moc ładowarki w pojezdzie będzie miała ponad 40kW i akumulatory będa nadawały się do szybkiego ładowania. Żeby RWE chwytało się takich sztuczek i tak oszukiwało nieświadome społeczeństwo?
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl