Wizje samolotów przyszłości - NASA - BOEING - LOTNICTWO - MODEL SAMOLOTU - FUNDAMENTAL AERONAUTICS PROGRAM - USTERZENIE MOTYLKOWE - AIRBUS - SAMOLOTY - NORTHROP GRUMMAN - LOCKHEED MARTIN
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Wizje samolotów przyszłości
drukuj stronę
poleć znajomemu

Wizje samolotów przyszłości

Wizje samolotów przyszłości
fot. NASA/Lockheed Martin

Latające skrzydło, dwukadłubowiec z wyniesioną nad skrzydła kabiną załogi, maszyna z taśmowato - trapezowatymi skrzydłami, to wizje przyszłości samolotów pasażerskich według NASA i koncernów lotniczych - informuje portal "New Scientist".

Wizje maszyn przyszłości dla lotnictwa cywilnego opracowywano od 2008 r. w ramach Fundamental Aeronautics Program. W projekcie uczestniczyli naukowcy z NASA oraz inżynierowie z największych koncernów lotniczych.

Maszyny przyszłości muszą spełniać wysokie standardy m.in. w zakresie spalania, emisji gazów cieplarnianych i poziomu hałasu.

Specjaliści z Lockheed Martin rekomendują samolot o tradycyjnej szerokokadłubowej sylwetce z usterzeniem motylkowym. Na końcach motylkowych stateczników umieścili dwa silniki turbowentylatorowe. Osobliwością są skośne, taśmowate skrzydła łączące się z tymi statecznikami i tworzące trapez.

Latajace skrzydło Boeinga

Boeing przedstawił latające skrzydło, łączące się z pogrubionym kadłubem. Na grzbiecie tej maszyny zamontowano dwa silniki odrzutowe lub cztery turbośmigłowe. Z kolei Northrop Grumman stworzył maszynę dwukadłubową, z dwoma silnikami zamontowanymi między kadłubami i wyniesioną ponad płaty małą kabiną załogi.

Dwukadłubowiec Northrop Grumman

Swój projekt samolotu pasażerskiego przyszłości zaprezentował także nieuczestniczący w programie NASA europejski Airbus. To tradycyjny szerokokadłubowy model ze skrzydłami o dużym skosie. Innowacją mają być silniki przystosowane do spalania mieszanki zawierającej biopaliwa, zamontowane na wysięgnikach przykadłubowych oraz usterzenie motylkowe zamiast tradycyjnego.

Airbus-concept

PAP

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
mk
Badziew
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl