Start-up Envia Systems deklaruje podwojenie pojemności baterii litowo-jonowych - BATERIA - LI-ION - CHEVROLET VOLT - GENERAL MOTORS - ARGONNE NATIONAL LABORATORY - MOTORYZACJA - GM - LITOWO-JONOWE - ENVIA SYSTEMS
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Start-up Envia Systems deklaruje podwojenie pojemności baterii litowo-jonowych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Start-up Envia Systems deklaruje podwojenie pojemności baterii litowo-jonowych

Start-up Envia Systems deklaruje podwojenie pojemności baterii litowo-jonowych

Kalifornijska firma Envia Systems opracowuje baterie, które docelowo mają przechowywać dwukrotnie więcej energii niż dotychczasowa technologia tego typu. Głównym miejscem zastosowań nowych akumulatorów będą samochody elektryczne.

Envia otrzymała kapitał inwestycyjny z GM, będący potencjalnie największym odbiorcą produktów Envia do samochodów elektrycznych w najbliższych latach, głównie za sprawą produkowanego w fabrykach GM Chevroleta Volt. W ubiegłym miesiącu GM zainwestowało 7 mln dolarów w badania naukowe w laboratoriach Envia.

Envia twierdzi, że dzięki redukcji zawartości drogich metali oraz redukcji ilości ogniw potrzebnych do przechowywania i dostarczania określonej ilości energii nowe baterie mogą przyczynić się do spadku kosztu całkowitego samochodów elektrycznych. Ulepszona technologia firmy wykorzystuje katodę bogatą w mangan, dzięki czemu jest ona w stanie otrzymać większą ilość ładunków elektrycznych. Technologia wykonywania katody jest licencjonowana przez Argonne National Laboratory.

Jon Lauckner z GM mówi, że Envia i inne firmy licencjonowały różne elementy z własności intelektualnej dotyczącej kompozytowych, bogatych w mangan katod.

Współczesna wersja Chevroleta Volt używa litowo-jonowych baterii wytwarzanych z katod litowo-manganowych. Materiał katody posiada aktywne składniki, dzięki którym jony litu przemieszczają się podczas ładowania i rozładowywania baterii. Zawiera ona również składniki nieaktywne wspomagające stabilizację aktywnego materiału i wydłużające żywotność baterii.

Katoda z laboratorium Envii używa stosunkowo tanich materiałów. Materiał z jakiego jest wykonany akumulator jest w stanie zapewnić wzrost gęstości przechowywanej w nim energii nawet o 33%. Envia rozpoczęła również prace nad wydajnymi anodami dzięki 4 mln dolarów dofinansowania z amerykańskiego Departamentu Energii.

Przez następne 3 lata, Envia ma nadzieję opracować baterie dedykowane wszystkim pojazdom elektrycznym. Deklaruje także, że chce znacznie zwiększyć gęstość upakowanej w akumulatorach energii.

Docelowo ma powstać bateria posiadająca pojemność minimum 400Wh/kg - dwukrotnie więcej niż w bateriach montowanych we współczesnych samochodach elektrycznych. W warunkach laboratoryjnych już przetestowano akumulatory o pojemności 300Wh/kg, ale dzięki nowej anodzie ma zostać pokonana granica 400Wh/kg.

technologyreview.com

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl