Napędzany wiatrem samochód pokonał 5 tys. km w testowej jeździe w Australii - REKORD - AKUMULATOR - ENERGIA WIATROWA - AUSTRALIA - MOBILNA TURBINA WIATROWA - DIRK GION - STEFAN SIMMERER - WIND EXPLORER - EXPLORER WIATRU - POJAZD WIATROWY
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Napędzany wiatrem samochód pokonał 5 tys. km w testowej jeździe w Australii
drukuj stronę
poleć znajomemu

Napędzany wiatrem samochód pokonał 5 tys. km w testowej jeździe w Australii

Napędzany wiatrem samochód pokonał 5 tys. km w testowej jeździe w Australii

Podróż testowa trwała 18 dni. Drogami Australii podróżowało dwóch kierowców, prowadzących pojazd na zmianę. Po zakończeniu podróży mogą pochwalić się kilkoma rekordami w dziedzinie pojazdów napędzanych energią odnawialną. Był to pierwszy pojazd wiatrowy, który przemierzył cały kontynent, największy dystans pokonany takim pojazdem, a także najdłuższy odcinek przebyty w samochodzie wiatrowym w ciągu 36h.

Pojazd jest zasilany akumulatorami litowo-jonowymi o pojemności 8kWh, jak wiele innych elektrycznych samochodów dostępnych na rynku, jednak prąd ładujący akumulatory nie pochodzi "z wtyczki", a mobilnej turbiny wiatrowej. Turbina ta jest wspierana przez 6-metrowy teleskopowy maszt wykonany z bambusa. Istnieje możliwość naładowania akumulatorów z sieci w przypadku, gdy nie ma wiatru.

Pojazd nazwany "Wiatrowym Eksplorerem" został skonstruowany przez dwóch niemieckich podróżników, Dirka Giona i Stefana Simmerera w okresie zaledwie 6 miesięcy. Efekt końcowy to zero-emisyjny pojazd o masie 200kg. To niesamowity wynik w porównaniu z Nissanem Leaf czy Chevroletem Volt, które ważą po około 1,5 tony. Niska masa wynika z wyjątkowego designu, ponieważ pojazd wygląda jak ścięte jajko z wystającymi dwiema głowami. Karoserię wykonano z włókien węglowych i osadzono ją na aluminiowej ramie. W celu zmniejszenia oporów toczenia w pojeździe zastosowano opony pochodzące z roweru wyścigowego. Maksymalna prędkość jaka została uzyskana podczas podróży to ok. 90km/h.

Wind Explorer

wind-explorer.com

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl