Samochody ładowane w trakcie jazdy - BEZPRZEWODOWE ŁADOWANIE - MIT - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - REZONANS MAGNETYCZNY - ŁADOWANIE POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH - CEWKI MAGNETYCZNE
Farnell, An Avnet Company   Phoenix Contact Sp. z o.o.   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Samochody ładowane w trakcie jazdy
drukuj stronę
poleć znajomemu

Samochody ładowane w trakcie jazdy

Samochody ładowane w trakcie jazdy
fot. Qualcomm

Naukowcy z USA opracowali nową metodę ładowania baterii samochodów elektrycznych w trakcie jazdy. Pozwoli ona na zwiększenie zasięgu jazdy i zmniejszenie rozmiaru baterii – poinformował magazyn New Scientist.  

Zespół naukowców z Center for Automotive Research na kalifornijskim Stanford University, pod kierownictwem prof. Shanhui Fan opracował nową metodę ładowania baterii samochodów elektrycznych. Jest ona całkowicie odmienna w stosunku do używanych obecnie – zakłada bowiem wbudowanie pod ulicami zespołów cewek magnetycznych.

Cewki te, wytwarzając słabe pole magnetyczne, oddziaływałyby na cewki znajdujące się w samochodzie elektrycznym, przenosząc moc i w ten sposób ładując baterii samochodowe. Uczeni porównują ten sposób transferu energii do arii wykonywanej przez śpiewaka operowego, który potrafi, przy wysokich tonach, rozsadzić szklankę. Wykonane w 2007 roku doświadczenie w Massachusetts Institute of Technology udowodniło, że taki sposób transferu energii jest możliwy – bezprzewodowe przeniesienie mocy poprzez dwie stacjonarne cewki może odbywać się na dystansie do 2 metrów.

Według wyników prac zespołu prof. Fana, przedstawionych na październikowym Global Climate and Energy Project Symposium na Stanford University, ładowanie baterii samochodowych będzie możliwe w trakcie ruchu z dużą szybkością. Uwzględniające masę i szybkość samochodu, obliczenia wykazały, że zestaw cewek rezonansowych, może dokonać transferu 10 kW energii z wydajnością 97 proc. w czasie 7 mikrosekund – wystarczająco, aby ładować baterie nawet przy szybkościach osiąganych na autostradach. System jest przy tym bezpieczny w stosowaniu – energia jest przekazywana tylko między znajdującymi się bardzo blisko siebie obiektami o zbliżonym rezonansie magnetycznym.

Jak twierdza naukowcy, którzy opracowali ten system ładowania, ma on dwie istotne zalety. Pierwszą jest możliwość ładowania mobilnego niemal wszędzie gdzie może dojechać samochód. Drugą – zmniejszenie kosztów samochodu elektrycznego przez zastosowanie lżejszych i mniejszych baterii.

PAP - Nauka w Polsce

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl