Samochody ładowane w trakcie jazdy - BEZPRZEWODOWE ŁADOWANIE - MIT - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - REZONANS MAGNETYCZNY - ŁADOWANIE POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH - CEWKI MAGNETYCZNE
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Samochody ładowane w trakcie jazdy
drukuj stronę
poleć znajomemu

Samochody ładowane w trakcie jazdy

Samochody ładowane w trakcie jazdy
fot. Qualcomm

Naukowcy z USA opracowali nową metodę ładowania baterii samochodów elektrycznych w trakcie jazdy. Pozwoli ona na zwiększenie zasięgu jazdy i zmniejszenie rozmiaru baterii – poinformował magazyn New Scientist.  

Zespół naukowców z Center for Automotive Research na kalifornijskim Stanford University, pod kierownictwem prof. Shanhui Fan opracował nową metodę ładowania baterii samochodów elektrycznych. Jest ona całkowicie odmienna w stosunku do używanych obecnie – zakłada bowiem wbudowanie pod ulicami zespołów cewek magnetycznych.

Cewki te, wytwarzając słabe pole magnetyczne, oddziaływałyby na cewki znajdujące się w samochodzie elektrycznym, przenosząc moc i w ten sposób ładując baterii samochodowe. Uczeni porównują ten sposób transferu energii do arii wykonywanej przez śpiewaka operowego, który potrafi, przy wysokich tonach, rozsadzić szklankę. Wykonane w 2007 roku doświadczenie w Massachusetts Institute of Technology udowodniło, że taki sposób transferu energii jest możliwy – bezprzewodowe przeniesienie mocy poprzez dwie stacjonarne cewki może odbywać się na dystansie do 2 metrów.

Według wyników prac zespołu prof. Fana, przedstawionych na październikowym Global Climate and Energy Project Symposium na Stanford University, ładowanie baterii samochodowych będzie możliwe w trakcie ruchu z dużą szybkością. Uwzględniające masę i szybkość samochodu, obliczenia wykazały, że zestaw cewek rezonansowych, może dokonać transferu 10 kW energii z wydajnością 97 proc. w czasie 7 mikrosekund – wystarczająco, aby ładować baterie nawet przy szybkościach osiąganych na autostradach. System jest przy tym bezpieczny w stosowaniu – energia jest przekazywana tylko między znajdującymi się bardzo blisko siebie obiektami o zbliżonym rezonansie magnetycznym.

Jak twierdza naukowcy, którzy opracowali ten system ładowania, ma on dwie istotne zalety. Pierwszą jest możliwość ładowania mobilnego niemal wszędzie gdzie może dojechać samochód. Drugą – zmniejszenie kosztów samochodu elektrycznego przez zastosowanie lżejszych i mniejszych baterii.

PAP - Nauka w Polsce

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl