Następny przystanek: ultrapojemnościowy autobus - ENERGIA - ENERGIA ELEKTRYCZNA - EKOLOGIA - USA - ULTRAKONDENSATOR - AUTOBUS - CHINY
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Następny przystanek: ultrapojemnościowy autobus
drukuj stronę
poleć znajomemu

Następny przystanek: ultrapojemnościowy autobus

Następny przystanek: ultrapojemnościowy autobus
Od lat komunalne przedsiębiorstwa transportowe starają się redukować emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Wspólnymi siłami konsorcjum chińskiego i amerykańskiego przedsiębiorstwa skonstruowało prawdopodobnie najbardziej ekologiczny i najbardziej ekonomiczny środek transportu miejskiego.

Autobusy Sinautec Automobile Technologies oraz jego chińskiego partnera, Shanghai Aowei Technology Development Company już od trzech lat pracują na obrzeżach Shanghai`u.

Za zasilanie autobusu odpowiada ultrakondensator, rodzaj kondensatora elektrolitycznego o konstrukcji umożliwiającej uzyskanie niezwykle dużej, w porównaniu do powszechnie stosowanych kondensatorów, pojemności elektrycznej rzędu kilku tysięcy faradów. Pojemność tego kondensatora wynosi zaledwie 5% pojemności zwykłego akumulatora li-ion ale rekompensowane jest to ultra-krótkim czasem ładowania. Ponadto kondensator odporny jest na utratę właściwości wraz z wielokrotnymi cyklami rozładowania i ładowania, przy jednocześnie wysokiej sprawności cyklu wynoszącej 95-99%. Zmienna wartość napięcia, spadająca wykładniczo przy rozładowywaniu kondensatora wymusza użycie układu przekształtnika energoelektrycznego.
Ze względu na swoje ograniczenia wprowadzenie tej technologii do powszechnego użytku nie jest jeszcze możliwe, mały zasięg wynoszący kilkanaście kilometrów, spadający dodatkowo o ok 33% w przypadku użycia klimatyzacji wymuszałby do częstego rozstawienia stacji ładujących. Dodatkowo autobus odzyskuje część energii z hamowania. Dzięki temu zużywa do 40% mniej energii w porównaniu do klasycznego trolejbusu.



W ciągu 12 lat pracy, bo tyle wynosi średni cykl autobusu miejskiego jedna maszyna pozwoliłaby na oszczędności rzędu 200 000USD.

Prowadzone są prace nad zwiększeniem zasięgu do 30km co będzie bliższe wizji wprowadzenia autobusów do powszechnego użytku



www.technologyreview.com
follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl