Innowacyjne reflektory LED Matrix od Opla - LED - ŹRÓDŁA ŚWIATŁA LED - DIODY LED - GENERAL MOTORS - REFLEKTORY SAMOCHODOWE - OŚWIETLENIE SAMOCHODOWE - LAMPY SAMOCHODOWE - INTELIGENTNE OŚWIETLENIE - LED MATRIX - AFL
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Innowacyjne reflektory LED Matrix od Opla
drukuj stronę
poleć znajomemu

Innowacyjne reflektory LED Matrix od Opla

Innowacyjne reflektory LED Matrix od Opla

Inteligentne lampy LED Matrix pozwolą na jazdę na długich światłach bez oślepiania kierowców jadących z naprzeciwka

Po opatentowania systemu doświetlania zakrętów AFL (ang. Adaptive Forward Lighting) w 2002 roku, jednego z najbardziej efektywnych technologii oświetlenia przedniego samochodów, Opel opracował kolejne innowacyjne rozwiązanie oświetleniowe. Niemiecka marka General Motors zaprezentowała oświetlenie LED Matrix, które ma na celu zwiększenie widoczności podczas jazdy nocą.

Według Opla system zapewnia kierowcy komfort jazdy i widoczność wszystkich obiektów i przeszkód na drodze w nocy, bez oślepiania kierowców nadjeżdzających z naprzeciwka. Poza tym, dzięki wykorzystaniu technologii LED, system zmniejsza zużycie energii o połowę w stosunku do lamp halogenowych.

Nowa koncepcja zakłada wykorzystanie do oświetlenia drogi w nocy tzw. świateł drogowych zamiast świateł mijania. Z tą różnicą, że wiązka będzie dostosowywana tak by nie oślepiać jadących z naprzeciwka, a tym samym dawać jak największy zasięg oświetlenia. W rezultacie kierowca zyska większe pole widzenia i stanie się bezpieczniejszym uczestnikiem ruchu, a pokonywanie drogi nocą nie będzie już tak męczące.

Oświetlenie samochodowe LED Matrix pozwoli na jazdę na długich światłach bez oślepiania kierowców jadących z naprzeciwka

Lampy LED Matrix zintegrowane są z kamerami umieszczonymi na przedniej szybie i we wstecznym lusterku. Kiedy czujnik wykrywa reflektory pojazdu nadjeżdżającego z naprzeciwka, system wyłącza część diod, pozostawiając tylko te, które są potrzebne aby oświetlić resztę drogi. Oba reflektory zbudowane są z 4 segmentów świetlnych, a każdy z nich wyposażony jest w 4 niezależnie działające źródła światła. Ogólnie pozwala na użycie 256 różnych kombinacji oświetlenia przedniego, ale różnica między niektórymi z nich nie może być zauważona przez ludzkie oko.

 Obecnie Opel ciągle testuje prototypowy system LED Matrix. Koncern zamierza wprowadzić go do swoich modeli dopiero za 2-3 lata.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl