Warszawscy studenci budują łódź z napędem solarnym - POLITECHNIKA WARSZAWSKA - SGH - ŁODZIE SOLARNE - NAPĘD SOLARNY - WUT SOLAR BOAT
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Warszawscy studenci budują łódź z napędem solarnym
drukuj stronę
poleć znajomemu

Warszawscy studenci budują łódź z napędem solarnym

Warszawscy studenci budują łódź z napędem solarnym
fot. solarboat.pl

Łódź, napędzaną jedynie energią słoneczną, konstruują studenci Szkoły Głównej Handlowej i Politechniki Warszawskiej. Latem WUT Solar Boat wystartuje w zawodach w Holandii, gdzie będzie musiała pokonać dystans 200 km. Teraz jej twórcy szukają sponsorów, którzy wesprze ich projekt.

Zaprojektowana przez studentów WUT Solar Boat wystartuje w międzynarodowych zawodach DONG Energy Solar Challange, które między 28 czerwca a 5 lipca odbędą się w Holandii.

Łódź będzie miała 6 m długości i 2,4 m szerokości. Ma być lekka i szybka, by dystans 200 km pokonała w jak najkrótszym czasie. Spośród czterech kategorii, w których mogą startować uczestnicy zawodów, warszawscy studenci wybrali klasę A. Oznacza to, że będzie wyposażona w maksimum cztery panele słoneczne, a na jej pokładzie może znajdować się tylko jedna osoba - sternik.

W projekt WUT Solar Boat zaangażowane są 22 osoby. To członkowie Studenckiego Koła Naukowego Konstruktor z Politechniki Warszawskiej oraz Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Projektami z SGH.

  Nad samym projektem i konstrukcją łodzi pracują studenci PW. Zadania biznesowe związane z finansami, marketingiem i sponsoringiem są realizowane przez studentów SGH. W naszym zespole działa również student informatyki WAT, który przygotował stronę internetową projektu  mówi odpowiedzialna za marketing studentka SGH Małgorzata Kicińska.

Przygotowania do startu trwają już od jesieni zeszłego roku, a ukończoną łódź studenci mają zaprezentować wiosną.

  Dzisiaj konstruktorzy mogą pochwalić się wspaniałym projektem, animacją jednostki oraz prototypem. Kadłub jest na wykończeniu, a dalsze prace są ograniczone ze względu na braki finansowe  opowiada student SGH Bartosz Dembowski, który w zespole odpowiada za sponsoring.

  Prace nad łodzią trwają cały czas, wciąż jednak poszukujemy sponsorów, którzy zechcieliby wspomóc nasz projekt  dodaje Małgorzata Kicińska.

Trasa zawodów jest podzielona na pięć etapów prowadzących po malowniczych holenderskich jeziorach, kanałach i rzekach. Maksymalna długość jednego etapu to 60km. Zwycięża drużyna, której łódź w swojej klasie pokona pięcioetapową trasę w najkrótszym czasie. Reprezentanci Polski będą się musieli zmierzyć nie tylko z innymi amatorskimi zespołami studenckimi, ale także z zawodowcami. Na starcie staną zespoły z całego świata m.in. z Chin, USA, Niemiec i Brazylii.

WUT Solar Boat

Szczegółowe informacje na temat łodzi i zawodów są dostępne na stronie: http://www.solarboat.pl/home/

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
jero
sugeruje Wam śrubę dać do tunelu złapiecie 20% energy
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl