Giętkie i wytrzymałe okablowanie dla bolidów Formuły 1 - TELE-FONIKA - SAMOCHÓD WYŚCIGOWY - MOTORYZACJA - BOLID - KABLE I PRZEWODY - FOMUŁA 1
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Giętkie i wytrzymałe okablowanie dla bolidów Formuły 1
drukuj stronę
poleć znajomemu

Giętkie i wytrzymałe okablowanie dla bolidów Formuły 1

Giętkie i wytrzymałe okablowanie dla bolidów Formuły 1
fot. Autor 123rf

Bolidy startujące w najbardziej prestiżowych wyścigach samochodowych świata wkrótce mają korzystać z nowoczesnych rozwiązań polskiego producenta kabli i przewodów. Tele-Fonika Kable SA wraz ze swoimi kontrahentami opracowała system okablowania wykonany z super giętkiego przewodu z żyły aluminiowej izolowanej wysokogatunkową mieszanką gumową do zastosowań w bolidach Formuły 1.
Przewody są odporne na rozdzierania i rozprzestrzenianie płomienia, promieniowanie UV oraz działanie oleju. 

 – To dopiero początek naszej przygody z Formułą 1. W przyszłości planujemy dalsze prace wdrożeniowe związane z opracowywanie specjalistycznych kabli i przewodów do takich właśnie zastosowań. Wiemy, że podobne rozwiązania nie ograniczają się tylko do bolidów. Rynek jest dużo większy i jego atrakcyjność związana z lotnictwem czy choćby nowoczesnymi rozwiązaniami w szybkim transporcie kolejowym będzie rosła z roku na rok. Dlatego chcemy mieć swoje miejsce w rozwoju innowacyjnych technologii. To dobra inwestycja – uważa Ryszard Pilch, prezes zarządu spółki Tele-Fonika Kable SA.

 – Produkt powstał dzięki zaangażowaniu, pasji i wiedzy technologów z naszej krakowskiej fabryki. Natomiast potem przewód 07RN-F 300 AL wdrażali już niemieccy eksperci ze Spółki TELE-FONIKA Kable Central Europe GmbH – dodaje prezes.

Serce układu

Przewody 07RN-F 300 AL., umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie systemu Energy Recovery System (ERS-H i ERS-K) Sysem ERS-H, nazywany często również  MGU-H (Motor Generation Unit - Heat), działa zasadniczo, jako dynamo do roweru. Ruch obrotowy przekształcany jest w energię elektryczną przekazywaną bezpośrednio do ERS-K. System ERS-K przekształca następnie energię elektryczna w energię kinetyczną i oddaje ją bezpośrednio na wał napędowy.

Do wszystkich tych procesów przemiany energii w strefie hamulców oraz turbosprężarki Formuła 1 poszukiwała giętkich przewodów o małej wadze, zapewniających odpowiednie połączenia z baterią.

 – Cały system to przewody wraz z osprzętem przyłączeniowym, wyposażonym w specjalne wtyczki i konektory oraz narzędzia montażowe dostosowane pod kątem niezawodności działania do wymagań elektrotechnicznych, które spełniają super giętkie przewody aluminiowe. W efekcie cały system umożliwiają kierowcy korzystanie z systemu przetwarzania energii nazywanego Energy Recovery System – wyjaśnia Pilch.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl