PGE ostrzega klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami energii - URE - KAMPANIA INFORMACYJNA - PGE DYSTRYBUCJA - ZMIANA SPRZEDAWCY ENERGII
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności PGE ostrzega klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami energii
drukuj stronę
poleć znajomemu

PGE ostrzega klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami energii

PGE ostrzega klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami energii
fot. sxc.hu

PGE Polska Grupa Energetyczna rusza z kolejną odsłoną kampanii informacyjnej przestrzegającej przed nieuczciwymi sprzedawcami energii. To odpowiedź na liczne zgłoszenia klientów oraz niepokojące dane liczbowe przekazywane przez Urząd Regulacji Energetyki.

Możliwość swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej podniosło poziom konkurencji i jakość ofert dostępnych na rynku energii, ale sytuacje tę wykorzystują również nieuczciwi przedstawiciele firm oferujących energię. Pojawiły się osoby, które odwiedzając klientów w domach namawiają do zmiany sprzedawcy oraz do podpisania nowej umowy, wykorzystując do tego nieuczciwe chwyty. Żeby zdobyć zaufanie podają się za „pracowników zakładu energetycznego”, a nawet za pracowników PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

 – Za pośrednictwem radia i prasy chcemy podnieść świadomość klientów dotyczącą działań firm stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Informujemy jak nie dać się oszukać i promujemy uczciwe zasady biznesowe. Szczególnie uczulamy klientów, by sprawdzali akwizytorów, których wpuszczają do swoich domów, dokładnie zapoznawali się z przedstawianą ofertą i czytali umowy, które mają podpisać. Najważniejsze, aby pamiętali, że mają 14 dni na odstąpienie od każdej umowy zawartej poza siedzibą firmy – mówi Agnieszka Szczekala Rzecznik Prasowy PGE Obrót S.A. 

Kampania przestrzegająca przed nieuczciwymi praktykami konkurencji staruje w poniedziałek, 16 listopada br. Informacje dla klientów; „jak nie dać się oszukać?” pojawią się w lokalnych tytułach prasowych oraz regionalnych rozgłośniach Polskiego Radia na obszarze objętym siecią dystrybucyjną PGE Dystrybucja.

Nieuczciwi akwizytorzy najczęściej odwiedzają ludzi w podeszłym wieku licząc na to, że ci niezbyt uważnie przeczytają przedstawioną umowę i nie będą zadawać niewygodnych pytań. W zdecydowanej większości przypadków klienci, którzy podpisują taką umowę, przekonują się wkrótce, że zamiast zaoszczędzić - stracili.

Nieuczciwi sprzedawcy przekonują, że oferują korzystniejsze warunki sprzedaży niż te, z których klient korzysta obecnie. Przy pierwszym kontakcie ich oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa niż w ofercie PGE. Jednak nie wspominają oni o wielu niekorzystnych dla klienta zapisach ukrytych w umowie. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wysokie opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi, na przykład ubezpieczenie zdrowotne. Dlatego też przed podpisywaniem tego rodzaju umów przestrzegają również Rzecznicy Praw Konsumenta oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak nie dać się wprowadzić w błąd:

Jak nie dać się wprowadzić w błąd:

  • zapytaj, jaką firmę reprezentuje przedstawiciel, który odwiedził Cię w domu oraz sprawdź jego tożsamość,
  • uważnie przeczytaj umowę,
  • sprawdź, co znajduję się w pakiecie oprócz energii elektrycznej,
  • sprawdź, jakie są opłaty (handlowa; kara za nieterminowe wpłaty; koszty związane 
  •  dodatkowymi usługami typu ubezpieczenie),
  • sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy,
  • masz 14 dni na odstępnie od umowy zawartej poza Biurem Obsługi Klienta np. w domu,
  • zadzwoń na infolinię PGE 422 222 222.
follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl