Farnell element14   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Rittal Sp. z o.o.   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Pierwsze zamówienie przełomowej technologii 15-sekundowego ładowania autobusów elektrycznych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Pierwsze zamówienie przełomowej technologii 15-sekundowego ładowania autobusów elektrycznych

Pierwsze zamówienie przełomowej technologii 15-sekundowego ładowania autobusów elektrycznych
fot. ABB

Rewolucyjna technologia nie wymaga napowietrznych linii i oferuje cichy, bezemisyjny transport zbiorowy jako ekonomicznie uzasadnioną alternatywę dla autobusów z silnikiem diesla. Jest to modelowe rozwiązanie dla transportu miejskiego w przyszłości.

ABB otrzymała zamówienia o łącznej wartości ponad 16 mln USD od genewskiego przedsiębiorstwa transportu miejskiego Transports Publics Genevois (TPG), oraz od szwajcarskiego producenta autobusów HESS, na dostarczenie technologii szybkiego ładowania oraz pokładowego wyposażenia elektrycznego dla 12 w pełni elektrycznych autobusów (e-autobusów) TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation). Autobusy będą obsługiwać linię 23, łączącą genewskie lotnisko z przedmieściami Genewy.  Dzięki e-autobusom emisja dwutlenku węgla może zmniejszyć się aż o 1000 ton rocznie w porównaniu do dotychczas eksploatowanych autobusów z silnikami wysokoprężnymi.

ABB dostarczy i uruchomi 13 stacji błyskawicznego ładowania wzdłuż trasy autobusu miejskiego, jak również trzy stacje na pętlach autobusowych i cztery w zajezdniach. Będzie to najszybsza na świecie technologia podłączania pojazdu do instalacji błyskawicznego ładowania – podłączenie autobusu do punktu ładowania zajmie niecałą 1 sekundę. Następnie akumulatory będą mogły zostać naładowane w ciągu 15 sekund za pomocą 600-kilowatowego ładunku energii elektrycznej na przystanku. Kolejne, 4-5-minutowe ładowanie na pętli autobusowej umożliwi pełne doładowanie akumulatorów. Innowacyjna technologia została opracowana przez inżynierów ABB w Szwajcarii.

– Jesteśmy dumni z tej przełomowej technologii, która służy Genewie w zapewnieniu cichego i bezemisyjnego transportu zbiorowego. Jest to modelowe rozwiązanie dla transportu miejskiego przyszłości, zgodne z naszą wizją zrównoważonej mobilności – powiedział Claudio Facchin, prezydent Dywizji Produktów i Systemów Energetyki ABB. – W ramach naszej strategii Next Level tworzymy rozwiązania skoncentrowane na kliencie oraz technologie pomagające zmniejszyć negatywne oddziaływanie na środowisko.

Elektryczny autobus TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation)

Decyzja o uruchomieniu autobusów TOSA na linii 23 została podjęta po pomyślnym przeprowadzeniu pilotażowej eksploatacji pierwszego e-autobusu na trasie z lotniska w Genewie do centrum wystawienniczego Palexpo. Trasa autobusowa linii 23 zostanie nieco zmodyfikowana w celu stworzenia szybkiego połączenia z Praille-Acacias-Vernet, budowaną nową podmiejską dzielnicą, w której ma znaleźć się 11 tys. mieszkań oraz powierzchnie biurowe dla ok. 11 tys. pracowników. Po pełnym uruchomieniu tej linii w 2018 roku, autobusy przegubowe o dużej pojemności będą odjeżdżać z obu pętli co 10 minut w godzinach szczytu. Obecnie linia obsługuje ponad 10 tys. pasażerów dziennie.

W ramach odrębnego zamówienia dla HESS, ABB dostarczy 12 elastycznych układów napędowych dla autobusów wraz ze zintegrowanymi urządzeniami trakcyjnymi i przekształtnikami pomocniczymi, jednostkami akumulatorowymi zamontowanymi na dachu, systemem ETS (energy transfer system) oraz silnikami trakcyjnymi. Oba zamówienia obejmują także 5-letnią usługę serwisową, mającą zapewnić niezawodność, efektywność i bezpieczeństwo eksploatacji.

– Wdrożenie systemu TOSA na linii 23 jest efektem współpracy partnerów z sektora publicznego i prywatnego, którzy zainwestowali w realizację tej wizji. Ten innowacyjny projekt toruje drogę ku przyszłej mobilności, stanowiąc zrównoważone i przyjazne dla środowiska rozwiązanie w dziedzinie transportu zbiorowego dla dobra naszej społeczności – powiedział Luc Barthassat, dyrektor Departamentu Transportu i Środowiska kantonu genewskiego.

Genewa jest jednym z najważniejszych miast świata, uznawanym za światowe centrum dyplomatyczne i finansowe. To również ośrodek technologii i innowacji, miejsce popularne wśród turystów, które oferuje wysoką jakość życia.  Znajdują się tu siedziby międzynarodowych organizacji o globalnym zasięgu, w tym światowe centrale takich instytucji, jak ONZ czy Czerwony Krzyż.

ABB zapewnia szeroki zakres technologii wspierających takie aplikacje z obszaru mobilności, jak kolej, metro oraz autobusy i inne pojazdy elektryczne. Klienci z sektora transportu i infrastruktury to jedna z trzech grup klientów obsługiwanych przez ABB, obok przedsiębiorstw energetycznych i przemysłu, a zrównoważona mobilność jest kluczowym obszarem zainteresowania ABB w ramach jej strategii Next Level.

ABB świętuje 125 rocznicę swojej działalności w Szwajcarii, aktywnie angażując się w sektor transportowy, włączając w to kolej. Jednym z ostatnich przykładów osiągnięć ABB jest wkład firmy w zapewnienie zasilania i wentylacji w oddanym niedawno do eksploatacji, wiodącym przez Alpy tunelu Gotthard-Basistunnel o długości 57 km – najdłuższym na świecie tunelu kolejowym.

Źródło: ABB 

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
ABB Sp. z o.o.
ABB Sp. z o.o.
ul. Żegańska 1, Warszawa
tel.  +48 22 223 77 77
$nbsp;
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl