Siemens opracował nowy typ silnika dla samolotów elektrycznych - SILNIK ELEKTRYCZNY - NAPĘD ELEKTRYCZNY - SIEMENS - ELEKTRYCZNY SAMOLOT - AIRBUS - LOTNICTWO ELEKTRYCZNE - EXTRA 330LE
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Siemens opracował nowy typ silnika dla samolotów elektrycznych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Siemens opracował nowy typ silnika dla samolotów elektrycznych

Siemens opracował nowy typ silnika dla samolotów elektrycznych
fot. Siemens

Inżynierowie Siemensa opracowali ważący zaledwie 50 kg nowy typ silnika elektrycznego o mocy wyjściowej 260 kW  –  pięć razy większej od mocy porównywalnych systemów.

Samolot akrobatyczny o nazwie Extra 330LE z napędem znacznie wykraczajacym poza obecne standardy wykonał 24 czerwca br. pierwszy publiczny lot z lotniska Schwarze Heide, niedaleko Dinslaken w Niemczech. Nowy silnik jest pierwszym, który przy tak niskiej wadze osiąga tak dużą moc. Dzięki niemu samolot hybrydowo-elektryczny może mieć teraz 4 lub więcej miejsc.

 – Ten dzień zmieni świat lotnictwa. Po raz pierwszy samolot elektryczny klasy 250 kW wzniósł się w przestworza – powiedział Frank Aton, szef jednostki badawczej eAircraft działu Corporate Technology Siemensa. 

Samolot Extra 330LE, który waży prawie 1000 kilogramów, jest dobrą konstrukcją do testowania nowego systemu napędowego. Jako samolot akrobatyczny wyjątkowo nadaje się do ekstremalnego przetestowania możliwości komponentów, umożliwiając ulepszanie projektu.

Siemens opracowuje tę technologie we wspólnym projekcie z firmą Airbus. Projekt ma na celu rozwijanie jednostek latających napędzanych elektrycznie. Napędy elektryczne oferują szerokie możliwości rozwoju i wykorzystania, dlatego Siemens i Airbus chcą wykorzystać rekordowy silnik jako podstawę do stworzenia krótkiego zasięgu samolotów pasażerskich zasilanych przez hybrydowo-elektryczny system napędowy.

Frank Aton zapowiada, że do 2030 roku jego zespół stworzy prototyp samolotu mogącego pomieścić nawet 100 osób i o zasięgu do około 1000 km.

Samolot Extra 330LE

Samolot Extra 330LE

 – Pierwszy lot naszego systemu napędowego to krok milowy na drodze elektryfikacji lotnictwa. Żeby kontynuować tę podróż z sukcesem potrzebujemy przełomowych idei i odwagi do podejmowania wyzwań. Z tego powodu ten projekt jest jednym z pierwszych naszej nowej jednostki o nazwie next 47, zajmującej się start-up’ami. Siemens pragnie stworzyć hybrydowo-elektryczny napęd z przeznaczeniem dla samolotów pasażerskich w ramach przyszłościowego obszaru biznesowego – powiedział Siegfried Russwurm, Siemens Chief Technology Officer i członek zarządu Siemensa AG.

Konstruowanie tego silnika wspierane jest przez niemiecki program badań aeronautycznych – Aeronautics Research Program (LuFo). Samolot Extra 330LE został stworzony w ramach współpracy Siemensa i firm Extra Aircraft, MT-Propeller oraz Pipistrel (akumulatory).

Źródło: Siemens

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl