LPP zmniejsza zużycie energii o 18% dzięki wprowadzeniu oświetlenia LED do sklepów Reserved - LED - LPP - ZUMTOBEL LIGHTING
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności LPP zmniejsza zużycie energii o 18% dzięki wprowadzeniu oświetlenia LED do sklepów Reserved
drukuj stronę
poleć znajomemu

LPP zmniejsza zużycie energii o 18% dzięki wprowadzeniu oświetlenia LED do sklepów Reserved

LPP zmniejsza zużycie energii o 18% dzięki wprowadzeniu oświetlenia LED do sklepów Reserved
fot. Zumtobel Lighting GmbH

Firma LPP od tego roku sukcesywnie wprowadza nowoczesne, energooszczędne oświetlenie typu LED w salonach swojej flagowej marki Reserved. Odmienne podejście do projektowania oświetlenia pozwoliło na zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną opraw oświetleniowych aż o 18%. Działa już 8 sklepów zaprojektowanych według nowego konceptu.

Oświetlenie typu LED to najbardziej ekologiczne i ekonomiczne z dostępnych źródeł światła – działa dłużej od standardowych żarówek i zużywa mniej energii. Zastosowanie tego typu lamp w salonach z jednej strony doskonale wpisuje się w nowy koncept architektoniczny LPP, z drugiej zaś minimalizuje wpływ funkcjonowania sklepu na środowisko naturalne. Rozwiązanie będzie wdrażane sukcesywnie we wszystkich salonach flagowych marki Reserved. Jest też testowane w sklepach pozostałych marek.

  Przejście na oświetlenie LED niesie ze sobą wiele zalet, takich jak lepsza jakość światła czy mniejszy pobór energii. Nie musimy też martwić się zużyciem poszczególnych części instalacji. To dobra i długofalowa inwestycja, która dodatkowo chroni środowisko – mniej zużytej energii oznacza mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Oprawa świateł LED jest szczególnie istotna w sklepach, na dużej powierzchni handlowej, ze względu na bardzo długi czas ich eksploatacji. Zalety światła LED zauważalne są już po pierwszej godzinie ich użytkowania – mówi Daniel Lechner, Marketing Director firmy Zumtobel Lighting GmbH – producenta oświetlenia typu LED, z którym współpracuje LPP na rynku niemieckim. W Polsce i Rosji dostawcą LED-ów jest firma Spectra.

Jednym z ostatnio otwartych obiektów Reserved, w którym wdrożono to spektakularne rozwiązanie techniczne, jest flagowy salon w prestiżowej dzielnicy Berlina.

Jednym z ostatnio otwartych obiektów Reserved, w którym wdrożono to spektakularne rozwiązanie techniczne, jest flagowy salon w prestiżowej dzielnicy Berlina.

Obecnie działa ponad 450 salonów marki Reserved. Tylko w tym roku zostaną otwarte nowe salony o łącznej powierzchni ponad 50 tys. m2. Zastosowanie oświetlenia LED to oszczędność rzędu 4,5 W/m2! W godzinach, kiedy salony nie są otwarte dla klientów oświetlenie główne ograniczone jest do 70%. Pozostałe 30% oświetlenia zostało odpowiednio zaprojektowane, tak aby było wystarczające dla pracowników. W sumie, zastosowany w sklepach Reserved system automatycznego zarządzania oświetleniem, pozwala zmniejszyć zużycie energii o dodatkowe 15%. System w  przyszłości zostanie wprowadzony również w salonach pozostałych marek LPP.

W salonach Reserved wprowadzony został również system automatycznego zarządzania oświetleniem, który poza godzinami otwarcia sklepu ogranicza oświetlenie główne o 70%.

W salonach Reserved wprowadzony został również system automatycznego zarządzania oświetleniem, który poza godzinami otwarcia sklepu ogranicza oświetlenie główne o 70%.

 – Planując inwestycje LPP, zarówno na poziomie salonów, jak i naszych biur, poszukujemy rozwiązań, które będą minimalizowały nasz wpływ na środowisko. Przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności i estetyki wnętrz oczywiście. Wprowadzenie oświetlenia LED jako elementu nowego konceptu naszych salonów to kolejny krok w kierunku tworzenia przyjaznych i ekologicznych przestrzeni – mówi Olimpia Patej, Dyrektor ds. Inwestycji LPP S.A.  

Wykorzystanie LED-ów to element nowego, szerszego konceptu projektowania salonów w duchu Open to Public, podkreślającego odmłodzony wizerunek marki. To m.in. transparentne witryny, ekrany multimedialne oraz lekkie, mobilne meble eksponujące kolekcję flagowej marki należącej do LPP.

Wykorzystanie LED-ów to element nowego, szerszego konceptu projektowania salonów w duchu Open to Public, podkreślającego odmłodzony wizerunek marki. To m.in. transparentne witryny, ekrany multimedialne oraz lekkie, mobilne meble eksponujące kolekcję flagowej marki należącej do LPP.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl