Farnell element14   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna ARTYKUŁY Elektrotechnika E-mobility
drukuj stronę
poleć znajomemu

E-mobility

Pierwszy punkt ładowania samochodów elektrycznych w Polsce powstał w Warszawie. Stacja jest pierwszym z 30 punktów ładowania samochodów elektrycznych, które mają zostać uruchomione do końca roku na terenie Warszawy, dzięki współpracy RWE, klastra Green Stream oraz miastem stołecznym Warszawa.

Czym jest samochód elektryczny

Bateria litowo-jonowa

Sercem samochodu elektrycznego jest bateria litowo – jonowa. Żadna inna bateria nie jest w stanie przechowywać takiej ilości energii. Już dzisiaj, zgromadzona energia, pozwala pokonać odległości, które odpowiadają średnim dystansom pokonywanym w ruchu miejskim. W przyszłości, zasięg ponad 350 km, krótsze przerwy między ładowaniami samochodu, niższe koszty, będą popularyzowały samochód elektryczny.

Układ hamulcowy

Układ hamulcowy w samochodzie elektrycznym jest zbudowany tak, że odzyskuje energię powstającą w wyniku hamowania, zwalniania, zjazdów z góry („hamowania silnikiem”) i swobodnego wytracania prędkości do zera („dotaczania się do świateł”), doładowując nią akumulatory. To zapewnia wydłużenie zasięgu o dodatkowe kilometry, szczególnie w ruchu miejskim, gdzie hamowanie jest bardzo częste.

Ładowanie

Jak się „tankuje” samochód elektryczny? To proste – z gniazdka. Po kilku godzinach podłączenia pojazdu przewodem do prądu, akumulator zostaje całkowicie naładowany. Będzie też możliwość ładowania poniżej godziny przy zastosowaniu wysokosprawnych akumulatorów i odpowiednich stacji elektroładowania. RWE pracuje nad ich konstrukcją, by umożliwiały szybkie uzupełnianie energii w dłuższych trasach.

Skrzynia biegów (inaczej - przekładnia główna)

Samochód elektryczny nie wymaga stosowania konwencjonalnej skrzyni biegów. Włączenie biegu wstecznego sprowadza się do zmiany kierunku obrotów silnika elektrycznego przez zmianę biegunowości jego zasilania. Dokonuje się tego dźwignią zmiany biegów, która musi mieć tylko trzy pozycje – „luz” (bieg jałowy), „jazda do przodu” i „bieg wsteczny”. Szybkość pojazdu w całym zakresie jest płynnie regulowana pedałem przyśpiesznika.

Silnik elektryczny

W przeciwieństwie do napędu konwencjonalnego lub hybrydowego, samochód elektryczny nie potrzebuje w ogóle silnika spalinowego. Dlatego nie emituje szkodliwych substancji do atmosfery. Jest również bardziej efektywny i ma niższy poziom hałasu. Zasięg samochodów elektrycznych jest zdeterminowany pojemnością baterii.

Jak działa punkt ładowania

Punkt ładowania RWE

Dzięki punktom ładowania RWE samochód elektryczny można naładować prosto, szybko i bezpiecznie. W przyszłości takie stacje będą się znajdowały w wielu miastach. To umożliwi ładowanie samochodów elektrycznych nie tylko w domu, ale także w pracy, na parkingach publicznych czy parkingach w centrach handlowych.

 „Podłącz i ładuj" – ładowanie na każdym parkingu

Ładowanie sprowadza się do podłączenia jednego końca przewodu zasilającego do samochodu, a drugiego do punktu doładowania. Dzięki standaryzacji wtyczek wprowadzanej wspólnie przez firmy RWE i Daimler, system będzie działał w większości pojazdów elektrycznych. W trakcie ładowania pojazd zostawia się przy punkcie, można iść do pracy, na zakupy albo na spacer. Dzięki supernowoczesnej technologii akumulatorów, ładowanie można przerwać w dowolnej chwili.

Automatyczna weryfikacja tożsamości przez przewód zasilający*

Samochód będzie rejestrował się automatycznie w punkcie ładowania. Pobiera on wprost przez przewód zasilający dane identyfikacyjne pojazdu, porównuje je z danymi właściciela i uruchamia proces ładowania. Dzięki temu właściciel zawsze i wszędzie będzie korzystał z wybranej przez siebie taryfy energetycznej. Podczas „tankowania” stacja odmierza ilość pobranej energii.

* Początkowo automatyczna weryfikacja tożsamości klientów będzie możliwa wyłącznie w przypadków klientów w Niemczech, posiadających długoterminowe umowy z RWE

Proste i dokładne rozliczanie*

Punkt ładowania będzie wysyłał informacje o ilości pobranej energii do centrum obsługi klientów, gdzie zostanie ona doliczona do rachunku klienta. Centrum będzie  wystawiało fakturę, która dotrze do niego pocztą lub przez Internet.

* Początkowo proste i dokładne rozliczanie będzie możliwe wyłącznie w przypadków klientów w Niemczech, posiadających długoterminowe umowy z RWE

follow us in feedly
Średnia ocena:
 
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Komentarze (6)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
eda
jezdzilam tym samochodem nic specjalnego
Brak obrazka
Niestety nie - wiem, że jedna z firm produkujących samochody elektryczne każe sobie płacić za jazdę testową
No avatar
Czy ktoś z obecnych na forum miał okazję jeździć takim samochodem? Jakie wrażenia?
No avatar
lol
dobry sposób na reklamę Twoja strona o tych samochodach czy kolegi??
No avatar
ja
większość poważnych firm "chce być na czasie". Zobaczymy jak będzie dalej się rozwijał przemysł elektrycznych samochodów. Osobiście jestem sceptycznie nastawiony ze względy na długi czas ładowania
No avatar
electric vehicle
W końcu RWE pokazuje się coraz częściej z dobrej strony. Osobiście proszę o więcej takich treści, są na czasie i mają przyszłość.
RWE Polska S.A.
ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41, Warszawa
tel.  +48 22 821 46 46
fax.  +48 22 821 46 47
www.rwe.pl
www.swiadomaenergia.pl
$nbsp;
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl