Twórczo i produktywnie - INTERNET - CONTENT - MARKETING - WORKFLOW
Farnell, An Avnet Company   Phoenix Contact Sp. z o.o.   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna ARTYKUŁY Informatyka Twórczo i produktywnie
drukuj stronę
poleć znajomemu

Twórczo i produktywnie

Często tworzenie treści marketingowych kojarzy się z zarwanymi nocami i przepracowanymi weekendami. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, iż nie musi to wcale tak wyglądać. Jak zwiększyć swoją produktywność w tak specyficznym obszarze, którym jest twórczość?

Podstawę wysokiej produktywności stanowi odpowiedni cykl pracy, tak zwany workflow. Temat ten został poruszony również na tegorocznym ContentTech. Specjaliści i autorytety z branży podzielili się swoim doświadczeniem i zaproponowano kilka rozwiązań usprawniających pracę twórczą indywidualną oraz zespołową.

Szukaj pomysłu wszędzie

Pomysł na odpowiednią treść można znaleźć dosłownie wszędzie. Nie ograniczaj się, im więcej tym lepiej. Pamiętaj jedynie o swoim targecie i w oparciu o niego filtruj informacje.
Źródłem pomysłów jest nie tylko twój mózg, ale także opinie klientów, wszystko, co czytasz, ludzie wokół, media społecznościowe, wiadomości. Masz to na wyciągnięcie ręki.

Ustal sposób dzielenia się pomysłami

Koniecznie ustalcie z zespołem konkretny sposób dzielenia się pomysłami i informacjami. Może to być grupa dyskusyjna, e-mail, specjalne serwisy. Udokumentujcie ten sposób oraz upewnijcie się, że wszyscy rozumieją zasady i wiedzą, jak z niego korzystać.

Istotne jest również wyznaczenie osoby kontrolującej cały proces. Potrzebny jest ktoś, kto będzie organizował informacje i pomysły tak, aby łatwo można było z nich korzystać.

Cel zlecenia

Każde zlecenie powinno mieć jasno określony cel, który znają wszyscy członkowie zespołu. Przykładowo inaczej będzie wyglądała treść mająca na celu zwiększenie świadomości nowej marki, a inaczej mająca na celu zwiększenie sprzedaży marki już popularnej na rynku. Znajomość tego celu od początku tworzenia treści jest kluczowa dla sprawnej pracy nad projektem.

Ustal strategię dzielenia się treściami

W pracy zespołowej nie mniejsze znaczenie niż dzielenie się pomysłami posiada wymiana tworzoną treścią. I w tym przypadku dobrze jest ustalić konkretną strategię, udokumentować ją i jej przestrzegać. Z kolei w przypadku kiedy prowadzimy złożone projekty wymagające jednoczesnej publikacji w wielu miejscach, możemy skorzystać ze stron takich jak Internetum.

Nadawanie zleceniom priorytetów

Zlecenia nie powinny być traktowane jednakowo. Jednakże wykrzyknik w mailu nie sprawia, że jego treść będzie ważniejsza od pozostałych. Nie wszystkie projekty da się też zrealizować jednocześnie, nadaj im odpowiedni priorytet i realizuj po kolei. Nie podejmuj się projektów, jak leci, każdy zespół ma bowiem ograniczone zasoby – wykorzystuj je mądrze.

Powtórne wykorzystanie

Zanim stworzysz jakąś treść, pomyśl o szansach na jej ponowne wykorzystanie. Możliwe, że mniejsze artykuły, które tworzysz, będzie można zebrać w jakąś większą pracę? A może fragment większego artykułu nada się do wykorzystania w innym projekcie? Odpowiednie zarządzanie treściami jest bardzo ważne dla poprawienia osobistej wydajności.

follow us in feedly
Średnia ocena:
 
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl