Prąd stały - prąd zmienny - Młodzi elektrycy/elektronicy
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna GRUPY Młodzi elektrycy/elektronicy Prąd stały - prąd zmienny
REKLAMA
REKLAMA

Prąd stały - prąd zmienny

Brak awataru
Marcin Frankowski

Witam wszystkich, to mój pierwszy post dlatego chciałem wszystkich powitać na portalu. Nazywam się Marcin, jestem uczniem 3 klasy gimnazjum i po szkole chciałbym iść do technikum o profilu elektrycznym.

Od zawsze trapi mnie jedno pytanie: czym się różni prąd stały od zmiennego?

Proszę o wyrozumiałość ponieważ nikt do tej pory nie wyjaśnił mi tego tematu dokładnie. Wiem tylko że prąd stały jest w bateriach a zmiennym w gniazdku i nic poza tym. Pozdrawiam wszystkich miłośników elektryczności;)

Brak awataru
Jacek Hara

Prądy zmienny ma wykres sinusoidy(zmienny w czasie)-os x czas(t),os y napiecie U

choc oczywiscie w pradzie zmiennym wystepuja rowniez roznego rodzaju odkształcenia.

Prąd staly jest funkcja stała, nie zmienia siew czasie t.

cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Brak awataru
Marcin Frankowski

Fajnie tylko jakie to ma praktycznie znaczenie? ponieważ nie bardzo rozumiem co daje mi sinusoida a co linia prosta? Czy elektrownie wytwarzaja prąd stały czy zmienny. No bo skoro w gniazdkach mamy zmienny to chyba jest również przesyłany jako zmienny (pytanie tylko czemu? przecież można przesyłać prąd stały i w gniazdkach mieć stały?)

Awatar użytkownika
craschlis