Zanikające "0" w instalacji elektrycznej - Młodzi elektrycy/elektronicy
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna GRUPY Młodzi elektrycy/elektronicy Zanikające "0" w instalacji elektrycznej
REKLAMA
REKLAMA

Zanikające "0" w instalacji elektrycznej

Awatar użytkownika
patryk hybner

Mam pytanie do starszych stażem kolegów elektryków. Otóż spotkałem się z instalacją w domku, w której na parterze zanikało ''0''. Raz było normalnie, a innym razem były 2 fazy. Sprawdziłem połączenia na tzw. puszkach i tam było ok, przy tablicy z bezpiecznikami tak że nic się nie działo. Problem dotyczy tylko gniazdek. Oświetlenie działa bez zarzutów. A więc co się dzieje? I gdzie może być problem?

Jestem młodym elektrykiem i prawdę mówiąc nie spotkałem dotąd czegoś takiego, dlatego proszę o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki.

                                                                                   POZDRAWIAM

                                                                                        Hibi7

Ostatnio edytowane 31.10.2010 przez elektroonline.pl. Powód: ortografia i interpunkcja
cytuj pomógł zgłoś nadużycie
Brak awataru
Jan Bolesta

Witam.

Jeżeli instalacja wykonana jest z przewodów aluminiowych, to zdarza się, że aluminium "ucieka" tzn. zmniejsza swój przekrój pod obciążeniem, na przykład pod zaciskiem, lub w miejscu przełamania, które jest niewidoczne pod izolacją żyły. W tym miejscu wzrasta opór przewodu, rośnie jego temperatura przy przepływie dużego prądu (żelazko, grzejnik el.) i z biegiem czasu następuje "upalenie" przewodu objawiające się zanikami przepływu prądu, a w końcu pełną przerwą lub pożarem drewnianego podłoża.

Sprawdź dokładnie przewody w puszkach, wyciągnij kostkę łączącą na wierzch, odkręć przewody zerowe i sprawdź czy nie są przełamane pod izolacją.