Automatyczny układ napędu jazdy na wszystkie koła - MASZYNY - AUTOMATYKA PRZEMYSŁOWA - PLUG AND PLAY - NAPĘDY - HET - NAPĘD HYDROSTATYCZNY - SILNIK HYDRAULICZNY
Farnell, An Avnet Company   Phoenix Contact Sp. z o.o.   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Automatyczny układ napędu jazdy na wszystkie koła
drukuj stronę
poleć znajomemu

Automatyczny układ napędu jazdy na wszystkie koła

Automatyczny układ napędu jazdy na wszystkie koła
fot. HET – High Efficiency Traction – na przykładzie zamiatarki ulic, umożliwia przełączanie automatyczne na tryb napęd na wszystkie koła przy zachowaniu wysokiej sprawności układu napędowego jazdy

Nowe rozwiązanie firmy Rexroth dla hydrostatycznego napędu jazdy dla pojedynczego koła we właściwym momencie pozwala na automatycznie przełączanie pomiędzy napędem na dwa koła a napędem na wszystkie koła.

Najwyższa możliwa siła uciągu w trudnych warunkach przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej efektywności energetycznej – są to często wzajemnie sprzeczne cele podczas projektowania lub zakupu pojazdu dla służb miejskich czy maszyny roboczych z niezależnym napędem na koła. Firma Bosch Rexroth wprowadza teraz swoje rozwiązanie Wysokowydajnej Kontroli Trakcji (HET), nowe rozwiązanie z zastosowaniem hydrostatycznego napędu układu jazdy, które łączy w sobie i zapewnia jednoczesną realizację obydwóch tych wymagań.

Wysoka sprawność energetyczna dzięki zastosowaniu bloku zaworowego HET

Sprawność energetyczna układu Kontroli Trakcji (HET) wynika między innymi z faktu, że napęd na wszystkie koła aktywowany jest tylko wtedy, gdy jest potrzebny – całkowicie automatycznie, bez żadnego działania podejmowanego przez kierowcę. Na przykład podczas jazdy w trudnych warunkach terenowych, gdy koło traci kontakt z podłożem, następuje poślizg koła. Hydrauliczny silnik wielotłokowy promieniowy typu MCR napędzający koło reaguje na taką sytuację zwiększając przepływ oleju. Wzrost przepływu oleju powoduje natychmiastowe i bezstratne przeniesienie momentu obrotowego do połączonego szeregowo silnika MCR i koła znajdującego się na innej osi. Dzięki wykorzystaniu takiej „poślizgowej aktywacji” napędu na wszystkie koła Wysokowydajna Kontrola Trakcji zapewnia niezawodną i pewną reakcję na dowolne ukształtowanie terenu i pozwala zaoszczędzić znaczną ilość energii w porównaniu z napędem na wszystkie koła realizowanym przez cały czas jazdy.

W mniej trudnym terenie lub podczas jazdy po drodze koła zamocowane na osi napędowej zapewniają na ogół wystarczająca siłę uciągu. Wielotłokowe hydrauliczne silniki promieniowe zamontowane na drugiej osi pracują wtedy po prostu na biegu jałowym („wolne koło”). Tylko dwa stale napędzane silniki hydrauliczne typu MCR przenoszą moc z silnika spalinowego. Jednak poślizg występuje nie tylko wtedy, gdy koło wiruje bez styczności z podłożem. Z powodu odkształcenia opon poślizg w zasadzie istnieje zawsze w różnym stopniu.

Kompaktowe rozwiązanie typu plug-and-play dla łatwej integracji z pojazdem

Układ Kontroli Trakcji (HET) całkowicie eliminuje pogorszenie sprawności sprawności maszyny. Specjalnie opracowany blok zaworów zapewnia, że „nadmiarowy” olej hydrauliczny, którego przepływ jest spowodowany przez naturalny poślizg kół, jest kierowany na stronę niskociśnieniową obwodu.

Dodatkowo, blok zaworów HET nie jest umieszczony w linii głównej układu hydraulicznego, dzięki czemu w jeszcze większym stopniu można zminimalizować ewentualne straty. Dodatkowo integracja w bloku funkcji zaworów płuczących powoduje, że układ jest kompaktowy w budowie a rozwiązanie typu plug-and-play pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z montażem i instalacją orurowania.

W bloku HET nie ma żadnych czujników ani elektronicznych elementów sterowniczych. Oprócz nowo skonstruowanego bloku zaworów w skład systemu wchodzą sprawdzone standardowe elementy składowe, jak np. pompy wielotłokowe typu A4VG lub A10VG, a także silniki hydrauliczne MCR ze stałą lub zmienną chłonnością. To wszystko powoduje, że system HET jest niezwykle elastycznym rozwiązaniem i może być stosowany w wielu rozmaitych typach pojazdów, takich, jak pojazdy dla służb miejskich (komunalnych), mini-wywrotek oraz niewielkich ładowarek przedsiębiernych. System jest tak zaprojektowany, aby spełniał możliwie najszerszy wachlarz wymagań, w tym również zapewniał wymaganą prędkość pojazdu oraz oszczędność miejsca instalacji. 

Kontakt dla czytelników:
mgr inż. Krzysztof Soboń
Tel.: +48 22 738 1860
E-Mail: krzysztof.sobon@boschrexroth.pl
www.boschrexroth.pl

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
mr.myers
Fajny. Szkoda, że ja nie mogę takiego mieć. Za to polecam http://www.qrsant.pl/ Naprawdę super.
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 102/104, Warszawa
tel.  +48 22 738 18 00
$nbsp;
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl