Farnell element14   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Rittal Sp. z o.o.   Fluke Europe B.V.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności ABB zaprezentuje partnerski model serwisu na targach ENERGETAB 2016
drukuj stronę
poleć znajomemu

ABB zaprezentuje partnerski model serwisu na targach ENERGETAB 2016

ABB zaprezentuje partnerski model serwisu na targach ENERGETAB 2016
fot. ABB

Największe w Polsce targi branżowe – Międzynarodowe Energetyczne Targi Bielskie – z roku na rok przyciągają coraz większą liczbę wystawców i zwiedzających. 13 września br. po raz 29. spotkają się w Bielsku-Białej najważniejsi producenci infrastruktury energetycznej oraz twórcy zaawansowanych technologicznie rozwiązań. W tym roku ABB zaprezentuje zwiedzającym jeden ze swoich kluczowych obszarów działania – serwis.

Udział w tegorocznych targach ENERGETAB zapowiedziało ok. 740 wystawców z 22 krajów Europy i Azji. To nieco więcej niż w roku ubiegłym, gdy w imprezie wzięło udział 736 wystawców z 17 krajów. Wśród nich nie zabraknie firmy ABB, stałego uczestnika bielskiej wystawy. Spółka zaprezentuje spojrzenie na energetykę pod nieco innym kątem: nie tyle nowych urządzeń i systemów, ile wykorzystywania już posiadanych zasobów w sposób optymalny i gwarantujący niezawodność. Stoisko wystawiennicze przygotowane zostało pod hasłem ABB Care – partnerski model serwisu.

Zgodnie z nowym podejściem do inżynierskiej odpowiedzialności, dla specjalistów z ABB znaczenie pojęcia „serwis” zmieniło się w ostatnich latach diametralnie. Nie jest to już jedynie interwencja w okresie gwarancyjnym, doraźna pomoc techniczna czy usunięcie awarii. Dzisiaj to doradztwo i wsparcie użytkowników urządzeń, odpowiedzialność firmy za swoje produkty przez cały okres ich działania. To także partnerstwo z klientem, by aparatura, urządzenia i systemy przyczyniały się do wydajniejszej, niezawodnej i tańszej działalności przedsiębiorstwa. Serwis to bowiem proces długofalowy. Obejmuje cały cykl życia urządzenia, od okresu gwarancyjnego, przez jego kilkunastoletnią eksploatację, aż po wycofanie z użytkowania.

Dekadę temu ABB opracowała i wdrożyła model zarządzania cyklem życia produktu, którego podstawę stanowi serwis proaktywny. Jego głównym założeniem jest zapewnienie pełnego wykorzystania produktu. Firma zapewnia wsparcie dla użytkowników i umożliwia płynne wprowadzenie nowego produktu w momencie, gdy kończy się okres serwisowania wykorzystywanych przez klienta systemów. Serwis staje się więc nie tyle wyspecjalizowaną służbą interwencyjną, co doradcą i partnerem użytkownika produktów i systemów. Takie partnerstwo ma polegać przede wszystkim na wspólnym dbaniu o sprawność i niezawodność pracujących urządzeń. Kluczowe jest tu również słowo „proaktywny”, ponieważ użytkownicy nie chcą mieć nie tylko problemów z zakupionym sprzętem, ale nie chcą też zajmować się jego techniczną obsługą.

serwis proaktywny ABB

Jednym z istotnych zagadnień eksploatacyjnych jest harmonogram przeglądów, konserwacji i wymian zużywających się podzespołów. A w nim mnóstwo dat i szczegółowo określonych działań, których zaniedbanie lub pominięcie może skutkować awarią i podwyższonymi kosztami. Umowa serwisowa z ABB zwalnia użytkownika z koncentracji na tym zagadnieniu– harmonogram niezbędnych prac prowadzi serwis firmowy, który z odpowiednim wyprzedzeniem umawia dogodny dla przedsiębiorstwa czas prac. Może to być planowa przerwa techniczna lub wakacyjne obniżenie poziomu produkcji. Ogromnym wsparciem dla utrzymania urządzeń w najlepszej kondycji jest stały monitoring. Pozwala na bieżąco obserwować najważniejsze parametry i z odpowiednim wyprzedzeniem reagować na pojawiające się anomalie w działaniu.

Zdalny serwis i monitoring urządzeń należą dzisiaj do standardowej oferty spółki. Zdalną kontrolą objęte mogą być napędy, sterowniki, elementy elektrycznych układów zasilania czy roboty przemysłowe pod kątem efektywności ich użytkowania oraz możliwości optymalizacyjnych. Stały nadzór nad parametrami pracy urządzeń i systemami ułatwia służbom utrzymania ruchu podejmowanie właściwych działań we właściwym czasie.

Wchodząca właśnie wielkimi krokami do naszej rzeczywistości koncepcja Internetu Rzeczy, Usług i Ludzi (ang. Internet of Things, Services and People – IoTSP), stworzona przez ABB, może stać się kolejnym punktem zwrotnym w obszarze serwisowej obsługi klientów. To nowatorskie usługi i rozwiązania o kluczowym znaczeniu dla wielu użytkowników nowoczesnych technologii, niezależnie od tego, czy należą do sektora usług komunalnych, przemysłowych, transportowych czy infrastruktury. IoTSP poprawia analizę danych, zwiększa produktywność, podnosi wydajność i niezawodność, pozwala zaoszczędzić energię i koszty, tworzy dodatkowe możliwości uzyskiwania dochodu dzięki nowym modelom biznesowym.

Przykładem wykorzystania tej technologii jest możliwość obsługi urządzeń oddalonych od centrów przemysłowych, a co za tym idzie od serwisu. Specjalista serwisu, choć pracujący tysiące kilometrów od miejsca pracy urządzenia, jest w stanie szybko je zdiagnozować i w miarę możliwości udzielić wsparcia technicznego pracującej na miejscu obsłudze.

Kiedy jednak mija faza wsparcia technicznego i zaczyna w sposób naturalny brakować części zamiennych i kolejnych uaktualnień dla systemów, przychodzi czas na wymianę, ewentualnie modernizację lub retrofit. Takimi działaniami znacząco można poprawić sprawność urządzenia, przywrócić mu pierwotne funkcje i rozpocząć na nowo cykl życia, rozpoczynając od okresu gwarancyjnego. Jest to najczęściej wymiana elementów mechanicznych, na przykład w transformatorach przegląd przełączników zaczepów, regeneracja oleju czy suszenie izolacji. Wymienia się również podzespoły elektroniczne, ponieważ dotychczas używane są już zazwyczaj niedostępne, a bardzo często nowa technologia powoduje, iż podzespoły są znacznie tańsze i bardziej energooszczędne. ABB od wielu lat zajmuje się prowadzeniem modernizacji „pod klucz”.

Podczas tegorocznych targów ENERGETAB firma chce pokazać, jakie zmiany następują na rynku usług serwisowych. Obsługa posprzedażowa to dzisiaj już nie tylko służba gwarancyjna i interwencyjna, ale przede wszystkim funkcja doradcza i wsparcie techniczne. A przede wszystkim ABB Care to ludzie, bowiem bez względu na zaawansowanie techniczne systemów monitorujących i analitycznych, fundamentem działania serwisu zawsze będzie człowiek. Jego wiedza, doświadczenie i umiejętność wykorzystania dostarczonych danych. I bez względu na rozwój technologii, to się nigdy nie zmieni. 

ABB na targach Energetab 2016
13-15 września, Bielsko Biała
Hala A, stoisko nr 31

Więcej na temat nowoczesnych rozwiązań serwisowych ABB Care można przeczytać na stronie:abb.pl/energetab-2016.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
ABB Sp. z o.o.
ABB Sp. z o.o.
ul. Żegańska 1, Warszawa
tel.  +48 22 223 77 77
$nbsp;
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl